leegloop dames v enl?

• handbalfan

Wat is er in Geleen aan de hand? Na het vertrek van trainster Collaert na dit seizoen vertrekt ook bijna de gehele basis. Is dit het einde van zoveel jaar damestophandbal in Geleen?

• Jean United

Er is in Geleen vrij weinig aan de hand..

Collart heeft een aantal jaren aan het roer gestaan en het wordt gewoonweg tijd voor vervanging. Verder zijn er een aantal speelsters die graag hogerop willen(Jankovic, coumans, verschuren) en een aantal speelsters die het nu langzamerhand genoeg vinden en hiermee een eind maken aan hun handbalcarriere(Reubsaet en Van Houtem). Helaas voor de dames van V&L gebeurt dit allemaal in één vlaag.

Aan het bestuur de taak om volgend seizoen nogmaals diep in de buidel te tasten om voor voldoende speelsters te zorgen om niet te degraderen. Maar het zou wijs zijn om eens de herentak te volgen en in te zien dat je geen toplub wordt door alleen speelsters te kopen, maar ook op te leiden…misschien eens wat geld in eigen jeugd steken…?

• Sjonnie 21

Ik ben het met Jean eens. Investeren in de eigen jeugd!

• Magic14

Collart is een succestrainer. Verbaasd me dat ze dit seizoen nog heeft afgemaakt met de huidige smalle selectie. Haar vertrek verbaasd me dus niet en was wel voorspelbaar. De huidige selectie heeft dit seizoen nog niet kunnen boeien. Ook vreemd hoe speelsters een terugval kunnen maken. Renee, vorig seizoen nog topscoorster bakt er dit seizoen niet veel van. Maar goed, haar kanon lijkt in stelling te komen gezien haar treffers tegen SEW. Laten we hopen dat het op tijd is. Daarbij wil het publiek nu ook wel een een overtuigende overwinning zien in Geleen. Alle neuzen 1 kant op en gaan voor de finale. Als het dit jaar niet lukt zullen we wel weer even moeten wachten want van de huidige jeugd in het eerste is niets te verwachten (behalve Len die inmiddels een vaste waarde is voor het team). Overigens financieel is er ook niets te verwachten. De sponsoren kiezen voor de fusie bij de heren die rond lijkt te zijn. Vraag is alleen of ze komend of het daaropvolgend seizoen in de fusieformatie gaan starten. Dus Jean United, inderdaad, misschien moeten de dames ook maar eens beginnen met fusiegesprekken. Gooi die emotionele gedachten nu eens overboord, stap uit die hokjespolitiek en denk eens ruim, zodat we in onze regio weer naar TOP handbal kunnen kijken bij de heren … en de dames.

• handbalfan

Hoe kun je Coallaert nu een succes trainster noemen terwijl ze in al die jaren bij v en l geen prijs gepakt heeft??

• jutter

Waar gaan ze spelen dan?

• Jean United

Laten we even zeggen dat Collart weinig bereikt heeft in de jaren dat ze trainster is/was…er is geen prijs gepakt en gezien haar inbreng op de trainingen en de intensiteit van deze trainingen valt dat ook wel vies tegen..maar mijn persoonlijke mening!

Van de jeugd komt weinig terecht omdat ze constant in andere vijvers gaan vissen dan in die van V&L zelf..logisch dat er niets doorstroomt..tis zelfs zo dat er speelsters weggaan, omdat ze geen kans krijgen..eigen jeugd die het ergens anders zoekt..waar ben je dan mee bezig..

En die fusie bij de heren…ik weet niet waar je deze geluiden vandaag haalt, maar zover ik weet(en ik weet veel!) zal V&L deze fusie niet toejuichen..

Ik begrijp ook niet waarom je een fusie toejuicht, want ook dit heeft enorm veel nadelen..en bij de dames een fusie, wat dan? Met de dames van BFC die geen deuk in een pakje boter gooien..alsjeblieft niet..

• jopiedewit

wel jammer dat collart stopt bij V en L ik denk dat ze het maximale eruit gehaald heeft bij deze groep……….en als jullie gaan fuseren kan de huidige trainer van BFC toch wel de groep overnemen dat is tenminste wel een topper, en wat de speelsters van V en L betreft blijf toch gewoon in nederland ze hebben toch niks in het buitenland te zoeken niet 1 oh, ja misschien beeeeeeelgie

• Jean United

Ben ik helaas niet met je eens…

Trainer van Dames van BFC heeft in België niks bereikt en alleen in de 1e divisie kampioen geworden. In de eerste divisie heeft hij niks laten zien…

En ik vind Rene Verschuren, Desiree Coumans en Jasmina Jankovic toch wel, gezien de afgelopen jaren en niet gekeken naar dit matige seizoen, de uitblinkers in deze ploeg…met natuurlijk werkpaard Van Houtem maar die gaat voor het gezinsleven…

• jopiedewit

kijk ik ben zelf ook niet zo kapot van die van bfc grote mond en weinig presteren….maar je gaat me toch niet vertellen dat je een prijs kan pakken met jankovic coumans en verschuren het team bestaat uit 7 speelsters in het veld en je noemt er kwalitatief 3 op waarvan 1 in het doel en 1 op de cirkel dus weinig samenspel….en de afgelopen 2 jaren hadden ze quintus voor zich en wisselend sew dus dan lijkt het me logisch dat ze met deze beperkte groep geen prijzen kunnen pakken