Regioklasse terugblik 18e speelronde, vooruitblik 19e speelronde

• Student_13

Ondanks de nodige twijfels over een overwinning voor Achilles, is hier toch een overwinnning voor ons bij te schrijven ;). Na een gelijkopgaande 1e helft (ruststand 12 -13) gooiden wij ons vol goede moed ook de tweede helft in de strijd. In de tweede helft werkten we een stuk harder, speelden we slimmer, en verdedigden we veel feller. Ondanks enkele knappe acties van de nr. 5 van Swift Helmond (Kees Verhoof of hoe heet hij ook al weer), wisten wij in de aanval het hoofd koel te houden, wat resulteerde in een 28 - 22 eindstand.

• larry bird

en je vertelt er niet bij dat jullie erg werden geholpen door 2 hoogbejaarde heren in het zwart die werkelijk alles in jullie voordeel floten

• Ibu10

Oké, dan zal ik het nog een keertje uitleggen,

je verliest niet door scheidsrechters. Die mening verkondig ik al het hele seizoen. Uitgezonderd die ene keer dat er in de laatste seconde een strafworp wordt gegeven o.i.d. :) De scheidsrechters hebben naar beide kanten toe fouten gemaakt. Maar in tegenstelling tot de voorlaatste wedstrijd kon Achilles hier weer beter mee om gaan. Wij hebben de minuten dat we met 4 man in het veld stonden goed uitgespeeld, het feit dat jullie dat niet konden uitbuiten heeft onder meer te maken gehad met dat we gewoon goed stonden te verdedigen en jullie er geen grip op kregen. Dat ligt dus niet aan de scheidsrechters. Wij hebben toch ook redelijk wat 2 minuten gekregen.Waar je inderdaad een vraagteken bij kunt zetten is het feit dat er na een serie 2 minuten straffen weer wordt begonnen met het uitdelen van gele kaarten. Voor de rest was Achilles in de tweede helft gewoon beter. De eerste helft stonden we helemaal niet scherp. Misten we ook een strafworp + legio open kansen.In Helmond waren jullie beter, veel beter. Ik begreep dat jullie geplaagd worden door blessure's. Dat is gewoon heel vervelend voor een team. Dus, volgend jaar een herkansing. Wat, zelfs twee herkansingen, zowel uit als thuis. Niet laten frusteren door scheidsrechters, dat helpt niet. Wij hebben ook wedstrijden gehad dat we moeilijk met deze manier van fluiten om konden gaan.Dat dit weer terug te vinden was in onze manier van spelen. En met name op een negatieve manier. Dat is een mentale kwestie en daar zijn wij hard mee bezig om dat dit seizoen eens ten goede te keren. Eerst kijken naar je eigen rol in het geheel, zijn er verbeterpunten in onze manier van omgaan met waar we zelf wat aan kunnen doen. En als laatste, mogelijk dat het gegeven dat wij meer gewend zijn zonder hars te spelen een rol heeft gespeeld. Aan de andere kant, praktisch elke uitwedstrijd worden wij weer geconfronteerd met het feit dat er weer wèl met hars gespeeld mag worden. En dat mag hier in heel Apeldoorn niet dus zijn we ook niet gewend er mee te spelen of te trainen. Dat is dan weer het thuisvoordeel van iedereen in Brabant of Limburg.

• Jeanette United

Dit weekend stond Reehorst op het programma in de gewassen piemel. Vooraf was er minder spanning dan bij de afgelopen wedstrijdserie het geval was, maar waren de heren zich heel goed bewust van het gevaar van onderschatting. Witte Ster laat vaker de punten liggen tegen ploegen uit de onderste regionen en was dus gewaarschuwd. Reehorst bleef in de eerste helft prima bij en het verschil werd niet meer dan 3 punten in de eerste 30 minuten (ruststand 12-10). De heren van Witte Ster maakten kansen niet af en er was vooral veel onnodig balverlies. De invalcoach van Reehorst was nog het meest aanwezig in deze wedstrijd. Ik heb werkelijk nog nooit een coach meegemaakt die vanaf de eerste tot de laatste aanval constant commentaar leverde op de scheidsrechters tot grote ergernis van de meeste aanwezigen. In de tweede helft wordt er een tandje bij geschakeld en is Reehorst duidelijk vermoeid waardoor het snelle spel punten gaat opleveren. Na 15 minuten is er een verschil van 6 punten en dit wordt verder uitgebouwd tot uiteindelijk 10 punten (eindstand 30-20).

Stip, het begint nu toch wel wat spannend te worden voor jullie. Veel succes volgende week.

Jean, lees 2 punten verschil, het is om gillend gek van te worden ;)

Blerick - Univé/Achilles

Reehorst - Flexpoint/V&L 2

Schuytgraaf/Swift 2 - Jupiter '75

VHC - ASV UDI '96

Wijnandia - de Gazellen

Witte Ster '75 - Swift H

Voorspellingen 19e ronde:

Blerick gaat nog een x uithalen en hout hakken; 2 punten maaaar ik hoop dat Achilles de punten meeneemt.

Oke nu gaan mensen waarschijnlijk lachen maar ik denk dat Reehorst de 2 punten in eigen huis houdt, echt waar. V&L speelt al weken middelmatig en wint alles net, maar dat houdt een x op. Reehorst moet winnen en is tot op het bot gemotiveerd in eigen huis, mannen succes.

Jupiter pakt gewoon 2 punten tegen Swift 2.

VHC wint thuis van UDI.

Wijnandia moet 2 punten pakken willen ze weer een beetje lucht hebben maar het lijkt erop alsof iets daar niet goed gaat dus ik gok op De gazellen.

Witte Ster houdt ook deze x de punten in de Gewassen Piemel en reist met minimaal 2 punten voorsprong op V&L naar Geleen.

• De Stip

Een heel kort verslag, ben mijn koffers aant pakken voor een weekje weg…ben ook weg met de wedstrijd tegen de Hindes…helaas.

Wedstrijd tegen UDI is met een paar woorden omgeschreven. Ongelooflijk maar waar, wij kwamen niet gemotiveerd (genoeg) aan de start en stonden na een paar minuten met onze monden open én 5-0 achter (been there, done that…al een paar keer dit seizoen. Kuikens dat we zijn). Daarnaast misten we erg veel open kansen, keeper, paal, naast/over…en Udi had het vizier wel op scherp en kregen daarbij ook nog hulp van ons. De voorsprong bleef steeds 3-6 doelpunten en we hadden te weinig power om de inhaalslag door te zetten…een volledig terechte overwinning voor UDI, die zich daarmee (nagenoeg) veilig spelen.

De scheidsrechters…waren slecht. Consequent slecht, maar wel erg bedroevend. Maar goed, ze waren sympathiek ;-) Net als de mannen van UDI na de wedstrijd, alhoewel we ze de 3e helft ook maar gegeven hebben…Wijnandia uit en thuis…een heel groot verschil !!

Voor ons wordt het erg moeilijk…zoniet onmogelijk om ons te handhaven, gezien onze recente vorm en moeilijke programma. Komende 2 wedstrijden (gazellen en jupiter) zijn we weer niet compleet (lees: Stip)…dus worden errug lastig…en daarna rest ons Achilles en Helmond…lastig lastig lastig.

Mijn voorspellingen…zucht:

Blerick - Univé/Achilles

- Achilles heeft meer variatie en snelheid in het spel…laten we hopen dat ze met snelle kettingzagen gehakt maken van de houthakkers

- Nipte overwinning voor Reehorst…ik moet Jeanette gelijk geven…tenzij de opbouwrij van V&L het heel erg op de heupen heeft, maar dat verwacht ik niet.

- Eitje voor de Juupkes

VHC - ASV UDI '96

- Mooie stevige pot handbal, waarbij VHC aan het langste eind gaan trekken als zij wél gedreven beginnen en grip hebben op Pete & Jacco ;-)

Wijnandia - de Gazellen

- Gazellen wint :-( Spelen fijner handbal, zetten leuke resultaten neer en wij zijn niet compleet.

Witte Ster '75 - Swift H

- Witte Ster wint…denk en hoop ik. Zou wel een mooie pot moeten zijn

Succes allemaal…en ik doe pas weer mee in de volgende post !

• Jean United

Nou dan maar bij deze ook het verslag van gisteren…

Beide ploegen begonnen zwak aan de wedstrijd…V&L mistte een enorm aantal aan open kansen en leed veel balverlies in de opbouwrij. Er stond dan ook na 4 minuten een stand van 2-3 op het scorebord. Langzaam begon V&L wat rustiger en daarmee ook beter te spelen. Ondanks dit kon VHC middels Jeroen Baats mooi in het spoor blijven en ging V&L met een stand van 13-12 de rust in. Met dank aan de donderspeech van de (in de loop van de) eerste helft opdagende nieuwe coach, begon V&L een tandje bij te zetten en middels mooi teamspel en een aantal prahtig uitgespeelde acties, waarbij er uiteindelijk een verschil van 10 doelpunten op het scorebord te zien was. Dankzij veel balverlies, een aantal gemiste kansen en een slechte dekking (de bekende het-is-gespeeld- mentaliteit) kwam VHC weer lekker terug tot op 1 doelpunt met nog anderhalve minuut op de klok. V&L scoorde in ondertal, VHC scoorde nogmaals. V&L zag de stand op het scorebord(30-29) en kon het niet laten om deze te laten afronden met een prachtige draaibal vanuit de hoek. Eindstand 31-29 in het voordeel van V&L…

@ Jeanetteke en Stip:

Zozozo…wat een negatieve voorspellingen in het nadeel van V&L. Reehorst is een moeilijke ploeg en van onderschatting is bij ons geen sprake meer..we weten dat als wij geen 60 minuten willen winnen iedere ploeg bij ons punten kan afsnoepen en iedereen dat ook wilt…net als bij Witte Ster.

@ Ibu:

Ik heb nog nooit zo'n grote onzin gehoord als de opmerking dat alle ploegen die mèt hars spelen in het voordeel zijn t.o.v. jullie. Wat een belachelijke statement! Hars is in ieders voordeel, ook voor de teams die er in hun eigen hal niet mee kunnen spelen of trainen. Het breekt je eventueel op in de eerste 5 minuten omdat jullie er even aan moeten wennen, maar daarna is er niks aan het handje. Integendeel tot de teams die wel altijd met hars spelen en trainen…die hebben de hele wedstrijd te lijden onder de ballon die ze in het doel moeten deponeren.

Hier dan de voorspellingen van volgende week:

Blerick - Univé/Achilles

- Gezien de beide niet-harshallen, waarbij natuurlijk allebei de tegenstanders GEWEND zijn met deze bal en omstandigheden te spelen zal Achilles toch aan het langste eind trekken. Blerick heeft een eindspurt in gedachten ofzo…ik weet het niet..maar die degraderen gewoon. Kant en klare zaak!

- Nipte overwinning voor V&L 2(lees: 2 doelpunten verschil). Dit gezien het feit dat wil V&L nog een kans behouden op de titel zij zoiezo geen punten meer kunnen laten liggen.

- Eitje voor de Juupkes

VHC - ASV UDI '96

- VHC was gisteren geen schim van de altijd zo goed verdedigende ploeg van de eerste helft van het seizoen. Ze werden aan alle kanten voorbij gelopen op een gegeven moment. Ik hoop dat ze zich kunnen herpakken en de punten in eigen huis houden..dat verdient het thuispubliek wel vind ik;)

Wijnandia - de Gazellen

- Regioteam pakt hier de punten, gezien het feit dat Wijnandia helemaal geen schim meer is van de ploeg van de eerste helft van de competitie.

Witte Ster '75 - Swift H

- Leuke pot, maar Witte Ster is thuis niet te kloppen. Swift Helmond wil er wel graag voor gaan (ik hoop op weer zo'n grote mond als vorige week…want het is nog maar angstvallig stil daar!) maar kunnen het toch niet 60 minuten bolwerken. Witte Ster overklast Swift Helmond…

• Keeper Achilles

Mooi weekend weer,

Gespeeld tegen Swift H en dat viel de eerste helft niet mee. Ik (en nog een aantal) was moe en stond me daar een potje te dromen……pfff wat slecht.

We miste gelijk al twee kansen en een penalty. Hoe moeilijk kun je het jezelf in het begin maken.

Verdedigend liepen we achteruit ipv het uit stappen en op vangen van de tegenstander. Daar maakte swift H goed gebruik van en ze konden de hoeken uit kiezen. Na 10 min. of een kwartier ben ik er uit gegaan en pakte onze keeper van van het 2de gelijk een penalty en een paar goede ballen waardoor we voor rust de schade konde beperken. (Hij stond dus niet te slapen).

Na in de rust goed op de kloten te hebben gehad (wat nodig was) speelden we vanaf min.1 overtuigend en pakte we in de verdediging goed aan waardoor ik ook weer wat kans had voor m'n eigen hoek te gaan. (Tweede helft 9 tegen zegt dan genoeg).

Wat de scheids betreft sluit ik me aan bij Ibu10.

We stonden op een gegeven moment met vier man, wij scoorde en Swift H heeft nog geen eens richting doel geschoten omdat de bal niet bij een mede speler aan kwam…..

Wel ben ik van mening dat de scheidsrechters te oud zijn en het tempo niet aan kunnen. Maar ja, er is gewoon een tekort aan mensen die dit nog voor hun plezier willen doen.

Kortom: Swift H was de eerste helft beter omdat het wel scherp begon en Achilles de tweede omdat het de tweede helft gewoon beter speelde.

Komend weekend:

Blerick - Univé/Achilles: Aan het eind van dit seizoen stop ik dus al moet ik alle boten breken….IK WIL BLERICK uit de regio klasse B. GRRRR. We willen dit jaar natuurlijk alles nog winnen maar Blerick en Swaft Arnhem zijn voor ons een extra motivatie.

Reehorst - Flexpoint/V&L 2: Reehorst kan id nog wel eens de punten thuis houden. Jammer genoeg is het kampioenschap dan al helemaal niet spannend meer.

Schuytgraaf/Swift 2 - Jupiter '75: Jupiter wint want is gewoon beter.

VHC - ASV UDI '96: Moeilijk….zijn allebij moeilijke ploegen. VHC heeft thuis voordeel.

Wijnandia - de Gazellen: Ik hoop Wijnandia!!! leuke ploeg en ik heb nu al zin om dat tering eind te rijden om daar te spelen.

Witte Ster '75 - Swift H: Jammer dat Swift H na een goede inhaal reeks voor de 2de keer gaat verliezen.

Succes

• Sjonnie 21

Zo, het weekend zit er weer op. De beide koplopers maken weer geen fout en verder weinig verrassende uitslagen. Jammer dat Swift Helmond het vertrouwen van nagenoeg het hele forum niet heeft kunnen belonen met 2 punten, maar ach dat had zijn redenen zo te lezen :) (of dat dan ook goede redenen zijn valt te betwijfelen, maar ik was geen toeschouwer dus zal daar niet over kunnen oordelen) Wat wel een vervelende situatie is, is de plaats op de ranglijst van onze boswachters (lees: houthakkers). Zij hebben zich toch knap opgewerkt naar een plaats boven de gevreesde streep (waarvoor mijn oprechte felicitaties), dus zouden ze zich toch handhaven?

Maar goed, de voorspellingen voor volgende week:

Blerick - Univé/Achilles

VHC - ASV UDI '96

Wijnandia - de Gazellen

Witte Ster '75 - Swift H

- Blerick sprokkelt aardig wat puntjes en Achilles is te wisselvallig. Beb benieuwd of Achilles de kop erbij kan houden, denk het niet, hoop het wel :) Punten voor Blerick.

- Zou V&L weer traditiegetrouw winnen met 2 puntjes verschil? Ik denk dat Reehorst in staat is om voor een stunt te zorgen. Hoop toch dat V&L wint om de strijd nog ‘spannend’ te houden.

- Jupiter gaat even de punten halen in Arnhem. Swift 2 is staat niet voor niets onderaan, maar goed aan hun om te laten zien dat dat een vertekend beeld is.

- VHC is een wisselvallige, maar wel een goede ploeg. Udi is wisselvalliger dan gedacht, maar gaan met veel vertrouwen naar Valkenswaard. Toch de punten voor VHC (nipt)

- Wijnandia zakt verder en verder weg, maar tegen De Gazellen houden ze punten in het zonnige zuiden.

- Zullen we weer met zijn allen zeggen dat Swift Helmond gaat winnen? Nee, WS houdt de punten in eigen huis, maar Swift kan wel vrijuit spelen zo de schade beperken tot 5 doelpunten.

Succes aan ons allen!!

• BMH

Na komend weekend zullen we meer weten mbt aantal degradanten. In de hoofdklasse speelt dan namelijk PSV (9 punten) tegen DES (7 punten). Indien PSV wint dan maken ze (met nog drie wedstrijden te gaan na komend weekend) een “beslissend” verschil met de andere degradatiekandidaten (DES 7 punten en DWS 6 punten).

Als het bovengenoemde scenario zich voltrekt dan zullen er zeer waarschijnlijk twee ploegen degraderen uit onze regioklasse aangezien DWS en DES niet naar onze regioklasse degraderen…….

• Jeanette United

Jean, hoop doet leven dus we hebben die gevestigd op Reehorst. Maar weet je, ik denk dat we maar weer eens komen filmen. Eens kijken of jullie spel nog verandert is en of je echt maar 20 minuten speelt ;) V&L 1 was trouwens zaterdag niet al te best en op deze manier gaan ze het nog lastig krijgen in de poule des doods :) Maar goed het kan zoals jij al zei ook zo zijn dat ze niet voluit hebben gespeeld danwel veel blessures hadden…….

Stip, veel plezier op vakantie en ik hoop dat ze ook zonder jou nog wat puntjes pakken al zal het wel lastiger worden ben ik bang :)