beoordelaars

• RobM

En weer stoppen er in onze regio een paar scheidsrechter die in een beoordeling zwaar onderuit zijn gehaald, maar welke door de meeste ploegen en coaches tot de betere van de regio worden ingeschat. Is het niet eens tijd dat de beoordelaars beoordeeld worden, en er mensen met verstand van handbal op deze posties komen, in plaats van mensen die roepen dat ze het hebben….

• W_W

Er zijn ook goede…

maar de meesten kicken op een wedstrijd met 20 tijdstraffen..lekker iedereen eraf sturen -> goede wedstrijd gefloten!

Verder gaat het van; de coaches reageren meerdere mailen naar de scheidsrechters, de sfeer in de wedstrijd is niet goed, dus… wordt er door de ‘betere heren’ geconcludeerd dat de leiding niet goed is geweest.

Mensen met (handbal)verstand prikken daar doorheen! Zonde als scheidsrechters stoppen vanwege beoordelaars, wie zou er dan eigenlijk moeten stoppen…?

• RobM

damsteeg & van Pelt, regio R'dam.

• Gianni

Waar leg dat dan?

• insider

De scheidsrechters die in de ogen van spelers en begeleiding

het beste fluiten( geest v/d wedstrijd), zijn voor de commissie

niet de beste.

Men moet meer volgens de regels fluiten. De wedstrijs aanvoelen

is uit den boze. Het moeten mierenneukers zijn.

• nr6

Zijn dat de 2 scheidsrechters die HWC - Saturnus floten?

Waren inderdaad de 2 prettigste fluitisten van het seizoen, niet kinderachtig en weten wat er gebeurt

• W_W

En dát is het hele probleem..!

Overigens lees ik naar aanleiding van de wedstrijd Bevo - BFC (33-32) het volgende, geschreven door BFC'er Hans Gierman:

''de scheidsen heb ik onder 6 ogen medegedeeld, dat goede scheidsen zo een wedstrijd in een gelijkspel laten eindigen en zich niet laten meevoeren door het publiek. Volgens mij begrepen ze het.''

Na mijn idee hebben de scheidsrechters correct gehandeld in de slotfase. BFC kreeg nog vrije worpen (tijdsbestek van 40-45 seconden), maar konden daar niets mee uitrichten door een dubbele tijdstraf van een eigen speler (overtreding + praten -> Hoe dom!).

En uiteindelijk is er maar één ploeg die de wedstrijd dan tot een gelijkspel kan laten eindigen: BFC!!! Ze moeten toch echt zélf dat doelpunt maken, naar mijn idee.

Om terug te komen over het feit wanneer je een goede scheidsrechter bent. Je bent het dus NIET als je een stand niet zo kan krijgen zoals het ‘verdiend’ zou zijn. Ik denk dat we dan maar langzamerhand alle scheidsrechters kunnen afschrijven? Misschien is Hans Gierman dan dé vervanger…

• Amsterdammertje

Damsteeg & van Pelt behoren inderdaad tot de betere scheidsrechters.

Zullen wel door Jan (die zelf nooit floot) beoordeeld zijn.

Jan begint net en moet nog veel leren.

Helaas is hij met al zijn opmerkingen zeer negatief.

Zelfs toen hij stopte met het trainen van WIK.

• gewoon toeschouwer

Het NHV zou eens moeten stoppen met het vermelden van de raporteurs bij de aanstelling van de scheidsrechters. Je kunt jer niet aan de indruk ontrtrekken dat de dames en heren scheidsrechters dan vvoor de raporteurs gaan fluiten. Een goede raporteur valt gelijk een goede scheidsrechter niet op.

• W_W

Dan vallen ze niet op en krijg je achteraf dezelfde dingen te horen. Niet 100% het boekje nageleefd, maar prima in de sfeer van de wedstrijd gefloten -> dan word je alsnog afgeschoten. Het is maar beter als het wordt aangegeven denk ik, dan kan je die wedstrijd lekker kapot fluiten en zit er tenminste één man op de tribune te genieten…en laat dát nou net de man zijn die beslist of je een goede wedstrijd hebt gefloten of niet…