Regioklasse B heren; 17e ronde en terugblik 16e ronde

• Jeanette United

Vandaag stond de thuiswedstrijd tegen VHC op het programma. Gezien de eerdere nederlaag in Valkenswaard was er de de verwachting bij de ploeg dat dit een lastige wedstrijd zou gaan worden. De eerste 10 minuten ging de wedstrijd ook gelijk op echter in de 15e minuut was een ga(a)t(je) geslagen van 5 punten (10-5). Deze voorsprong werd slechts verder uitgebouwd met 1 punt en dit was vooral te danken aan goed keeperswerk aan de zijde van VHC. Na rust scoort VHC meteen tweemaal en komt terug tot 4 punten. Daarna is het echter gedaan met de mannen van VHC en loopt Witte Ster verder uit door snelle tegenaanvallen, een sterke verdediging en goed keeperswerk. De einduitslag is 34-19 en dit is een makkelijkere overwinning geworden dan van tevoren gedacht.

Dit weekend viel de zeer ruime overwinning van Reehorst tegen Wijnandia op. Stip, hoe moet dat nu tegen V&L we hadden toch een afspraak :)

V&L wint zoals verwacht van Swift 2 maar met een minder ruime marge dan je zou mogen verwachten. Maar ach, V&L bepaalt zelf met hoeveel ze winnen toch Jean :)

Jupiter wint van een zwak spelend Achilles en slaat het gat in de eerste minuten van de tweede helft.

Voorspellingen 17e ronde;

Univé/Achilles - Witte Ster '75

Blerick - de Gazellen

Swift H - Jupiter '75

Schuytgraaf/Swift 2 - ASV UDI '96

VHC - Reehorst

Wijnandia - Flexpoint/V&L 2

Dit wordt een lastige en heel belangrijke uitwedstrijd voor Witte Ster. Compleet en in normale doen gaan de punten mee terug naar de gewassen piemel.

Blerick wint thuis van de gazellen.

Swift-Jupiter wordt een mooie gelijkopgaande handbalwedstrijd waarbij Jupiter uiteindelijk net wint.

Swift 2 verliest van UDI en UDI neemt de nodige 2 punten mee.

Reehorst moet punten blijven pakken om uit de gevarenzone te komen maar VHC laat zich dit keer geen punten afpakken in eigen huis.

Wijnandia moet gaan winnen willen ze uit de gevarenzone blijven en ik hoop op Stip ;) Maaaaaaar helaas Jean wint met 2 of 3 verschil (lees: 2 of 3 punten).

• larry bird

ach ja heren van dit forum.

zoals eerder gemeld is swift helmond een leuke ploeg die niet hoeft te degraderen.

bijna iedereen is het er over eens dat wij snel en aanvallend leuk handbal spelen.

jullie melden ook vaak dat gezien de kwaliteiten van de ploeg wij misschien te laag staan.

Ik vraag me alleen wel af waarom jullie dan bijna iedere week schrijven dat wij het zei altijd NIPT verliezen terwijl wij ook vandaag in een moeilijke wedstrijd waarbij wij 50 minuten hebben achter gestaan wederom met 27-28 gewonnen hebben.

zoals ook tegen udi 2 weken geleden wat wij ook zouden verliezen .

zoals ook tegen VHC uit een tijdje geleden.

zoals ook tegen achilles nog langer geleden.

al met al wil ik toch even kwijt dat jullie er vaak langs zitten.

ik doe geen voorspelling deze week maar hoop volgende week op een mooie pot tegen jupiter en we zien wel wat het wordt.

• Jeanette United

…. en Dame(s).

Tegen Witte Ster (toen zelfs zonder onze talentvolle jeugdspelers) hebben jullie geen sterke indruk gemaakt en dat is wat ik meeneem in de voorspellingen. Gezien de complimenten van andere heren op dit forum moeten jullie beter kunnen handballen dan wat wij gezien hebben. Jupiter is in normale doen een zeer sterk handballende ploeg en was lange tijd zelfs kampioenskandidaat. Twee handballende ploegen is vast een mooie pot… en het is aan jullie om ons ongelijk te bewijzen (lijkt me elke week weer een mooie uitdaging :).

• EX NUMMER 13

Univé/Achilles - Witte Ster '75 Witte Ster 25-32

Blerick - de Gazellen ik hoop gelijkspel 24-24

Swift H - Jupiter '75 Swift wint nipt 29-27

Schuytgraaf/Swift 2 - ASV UDI '96. ASV UDI wint 19-28

VHC - Reehorst nipte overwinning VHC 26-25

Wijnandia - Flexpoint/V&L 2 makkelijke overwinning VenL 19-27

• De Stip

@Jeanette (en de rest): met de terugblik van onze wedstrijd tegen Reehorst, ben ik snel klaar ;-). 4 spelers waren er niet bij, waardoor onze bank met 1 officiële wissel wel erg dun bezet was. Vooral in de 2e helft brak ons dat erg op.

Russtand was 8-5, wat ook wel genoeg zegt over beide dekkingen (en aanval)…

na rust bleef het verschil enige tijd ongeveer hetzelfde, waarna wij veel (terecht en onterecht) in ondertal speelden, conditioneel niet meer mee konden (door gebrek aan wissels) en we moesten experimenteren, hetgeen resulteerde in een enigszins geflatteerde (maar terechte!!) overwinning voor Reehorst, mede door goed keeperswerk van Ferry (met name in de 1e helft).

Volgende wedstrijd tegen V&L…Jeanette…belofte en afspraak staat…we verwachten je ergens in Feb/Maart om die in te lossen ;-). Een echte derby, thuisvoordeel én (belangrijk) een compleet team…wij gaan winnen van V&L, mét of zonder Jean. We zijn wisselvallig, maar nog zeer zeker niet afschreven ;-)

Mijn voorspellingen:

Univé/Achilles - Witte Ster '75

- nipte overwinning voor de Ster (2 doelpunten)

Blerick - de Gazellen

- hopelijk (en denkelijk) een nipte overwinning voor het Regioteam, mits compleet

Swift H - Jupiter '75

- hopelijk (en denkelijk) een nipte overwinning voor de Juupkes, mits motivated

Schuytgraaf/Swift 2 - ASV UDI '96

- hopelijk (en denkelijk) een ruimte derby-overwinning voor UDI

VHC - Reehorst

- Reehorst uit en thuis…een wereld van verschil. Ik verwacht dat VHC zijn werk goed doet…ruime overwinning VHC dus

- Zie uitleg hierboven…nipte overwinning Wijnandia

• Keeper Achilles

Nou daar ga je dan…..

Zit ik vorige keer te vertellen hoe stom het is om tegen de scheidsrechters te praten….

Laten we ons afgelopen zaterdag toch allemaal uit de wedstrijd fluiten. Ze waren ook slecht, maar dan nog moet je eigelijk je mond houden.

(ik kreeg zelfs 2 min voor praten, Sorry Jeanette United)

Zelf waren we ook niet best, al begonnen we goed. De eerste 10 min. stonden we voor en speelde we met geduld en wachtend op de kansen. Mede door het missen van een paar grote kansen door Jupiter liepen we zelfs wat uit.

Toen kwamen bij ons de wissels het veld in en dat pakte erg slecht uit!

Het is niet de eerste keer dat wij na een zeer sterk begin door wissels de voorsprong weggeven en zelfs de scouts van gewassen piemel ;-) snapte er niks van….

We stonden goed en je zag dat we er alles voor moesten doen om het Jupiter lastig te maken.

Ik had trouwens niet verwacht dat Jupiter zo sterk was.

Ik vond ze erg goed verdedigen en in het begin van de eerste helft hadden ze vooral pech in de afronding.

35 tegen…. volgens mij pas de 2de keer dit seizoen (andere Waspik uit 33?) dus zegt ook genoeg over Jupiter.

We willen graag derde worden maar dan hadden we gewoon moeten winnen.

Voorspelling volgende ronde volgen nog…….

Maar ik heb verschrikkelijk veel zin in witte ster thuis….

Groetjes

Keeper Achilles

• FreddyH

Jeanette United zegt:

V&L wint zoals verwacht van Swift 2 maar met een minder ruime marge dan je zou mogen verwachten. Maar ach, V&L bepaalt zelf met hoeveel ze winnen toch Jean

In dit geval hebben beide LIMBURGSE scheidsrechters de uitslag bepaald. Wij (Swift 2) waren beter en hadden recht op meer. Helaas mocht het niet zo zijn! Als je slecht fluit, fluit dan consequent slecht maar nee hoor alles viel in het voordeel van de Limburgers! Waar bij ons overtredingen werden bestraft met 2 minuten en een strafworp, werden aan de andere kant dezelfde soort overtredingen niet bestraft of alleen met een vrije bal. Op een gegeven moment stonden we met 4 man in het veld en wisten wij nog bij te blijven (beide teams scoorden 2 x) Ik denk dat we ondanks dit verlies trots mogen zijn over ons vertoonde spel en eindelijk hebben we er als team gestaan. Als we deze lijn kunnen voortzetten kunnen we het iedereen moeilijk maken, hopelijk is het niet te laat aangezien Swift H en Reehorst 2 punten zijn uitgelopen…

Voorspellingen 17e ronde;

Univé/Achilles - Witte Ster '75:

Achilles komt net kort. Witte Ster wint met 5 verschil.

Blerick - de Gazellen:

Wat is er aan de hand met De Gazellen? De Doetinchemmers zullen het heel moeilijk krijgen tegen hakketak. Kunnen ze het tij keren of gaan ze richting de onderste regionen? Zou zonde zijn, aangezien ze een heel leuk team hebben.

Swift H - Jupiter '75:

Leuke wedstrijd met een hoge uitslag. Ik denk dat Jupiter er toch een paar meer scoort.

Schuytgraaf/Swift 2 - ASV UDI '96:

Leuke Arnhemse derby. UDI heeft nog wat recht te zetten van de vorige derby dus ze zullen op en top gebrand zijn. Wij (Swift 2) hopen de lijn van afgelopen zondag door te zetten. Als dit lukt winnen wij met 1 of 2 verschil.

VHC - Reehorst:

VHC is toch behoorlijk in de pan gehakt door Witte Ster en Reehorst heeft een mooie zege op Wijnandia behaald. Ik gok op een gelijkspel.

Als Wijnandia compleet is kunenn ze het V&L moeilijk maken in die donkere en koude hal van ze. Toch trekt V&L aan het langste eind.

Veel succes iedereen!

• arnhem1

Zo, eindelijk weer eens twee (broodnodige) punten behaald. De wedstrijd zelf was tamelijk rustig, mede omdat we steeds op voorsprong stonden en Blerick aan het elastiek bleef hangen. Allen 8 seconden voor tijd ging er nog eentje door het lint, maar toen was voor hen het leed al geschied. Op naar volgende week:

Univé/Achilles - Witte Ster '75 23-23

Het is op zaterdagavond en dan ligt het er maar aan wat WS aan Tachos af moet staan toch?

Blerick - de Gazellen 19-21

Dit kan wel eens een lekker potje worden, waarbij ik hoop dat Gazellen aan het langste eidn gaat trekken, eeuwige handballer alvast succes gewenst vanuit Arnhem!

Swift H - Jupiter '75 27 - 22

Voor Jupiter staat er niets meer op het spel dan alleen de eer, toch verwacht ik dat Swift H de opgaande lijn door gaat zetten.

Schuytgraaf/Swift 2 - ASV UDI '96 21-24

We moeten nog even afwachten welke konijnen er uit de hoge hoed wordengetoverd, maar normaal gesproken moeten we winnen.

VHC - Reehorst 25-18

Ondanks het feit dat Reehorst een wereldkeeper schijnt te hebben moet het voor VHC toch geen problemen opleveren.

Wijnandia - Flexpoint/V&L 2 29-32

V&L-2 zal de race om het kampioenschap niet opgeven en de twee punten meenemen.

• bartek#9

Zo wij (swift helmond) hebbe de punten gelukkig meegenomen in doetichem. We hebben hier niet alleen gewonnen van CAD2M maar ook van de scheidsrechters. Wat waren dit 2 nare mannen. Tijd stil zetten in een break out omdat de score niet klopt, aan de ene kant 2 min en pingel geven en vervolgens voor dezelfde overtreding vrijworp geven en ga zo maar door!!! Zelfs door publiek van CAD2M werd gezegd dat ze nogal partijdig waren. Maar goed… Hoe is het eigenlijk afgelopen met de speler van CAD2M die afgevoerd is met (volgens mij) een knieblessure… In ieder geval beterschap

Voorspelling volgende week:

Univé/Achilles - Witte Ster '75 Witte Ster wint met 6 verschil

Blerick - de Gazellen Blerick wint met 4 / 5 verschil

Swift H - Jupiter '75 Swift wint met 4 verschil

Schuytgraaf/Swift 2 - ASV UDI '96 Udi wint 3 verschil

VHC - Reehorst Ruime overwinning voor VHC

Wijnandia - Flexpoint/V&L 2 V&L met 2 verschil

• Jeanette United

Ach ja, soms maken scheidsrechters het ook erg lastig om je mond te houden en vooral wanneer de wedstrijd op een gegeven moment toch al gespeeld is ;).

Wij zullen zaterdag waarschijnlijk ons best moeten doen om stil te blijven tegen de scheidsrechters :). Het zal vast een mooie pot handbal worden waarbij ik alleen wel hoop dat wij onze voorsprong van 2 punten op V&L niet in gevaar gaan brengen door punten te laten liggen (hebben immers V&L nog uit). Tot zaterdag!!