Regioklasse B 16e ronde

• Jean United

Nou dan maar even een terugblik op de wedstrijd van Blerick tegen V&L 2…

Het was een ontzettend slechte wedstrijd waarin V&L schotkracht en beleving mistte zowel in de 1e als in de 2e helft. Daar stond een flink meppende verdediging van Blerick tegenover waar de scheidsrechters niets tegen ondernamen. Na een aantal aftochten van spelers van V&L volgde het rustsignaal, ruststand: 7-9 in het voordeel van V&L.

Beide ploegen kwamen zwak uit de kleedkamer en beide ploegen ondervonden veel last van de ballon die Blerick zelf op de speelmat ahad gebracht aan het begin van de wedstrijd. Handballen was gewoon niet mogelijk en het was een kwestie van welke dekking staat het beste. In dit geval was het die van Blerick aangezien geen enkele overtreding bestraft werd met ook meer iets meer dan een vrije worp. De mannen van V&L werden murw geslagen en de mannen van Blerick gingen lekker door met provoceren en begonnen waarempel doelpunten te scoren in de 2e helft van de 2e helft.

De scheidsrechters hielde de vingers in de zak, samen met de kaarten. Blijkbaar hadden ze ook de oren op zak zitten, want Vieze vuile Tyfusvent was schijnbaar wel hoorbaar voor het publiek aan de andere kant van de zaal, maar niet voor de scheids die ernaast liep. Dat in combinatie met het constant provocerende gedrag van de no.7 van Blerick, door hun ‘Heuvel’ genoemd, wat resulteerde in een heel opzichtelijke Uppercut richting een speler van V&L werd onbestraft gelaten.

Conclusie: Blerick pakt 2 punten en V&L zit met stomheid geslagen aan de kant..en realiseert zich dat het ontbreken van een trainer en trainen sinds November/December hun nu eindelijk heeft bijgehaald. Eindstand 17-13 in het voordeel van Blerick…laten we hopen dat die verschrikkelijk team er snel uitvliegt..voor heel nederland!

• De Stip

Welcome in the real world :)

Shit voor de competie dat jullie verloren hebben, nu wordt de wedstrijd in Eerstel extra spannend. En vooral shit voor ons…nu staat Blerick wel heel erg dicht in de buurt :-(

En verder is het hetzelfde verhaal als altijd hè, het is geen fijne ploeg om tegen te spelen, keihard en niet altijd fair. Maar zolang de mannen in zwart het laten doorgaan, doen zij het natuurlijk gewoon goed..als dát hun spelletje is en ze de kans krijgen er punten mee te pakken, waarom dan ermee stoppen?

Begrijp me niet verkeerd hè…van mij mogen ze er ook uitvliegen, niet vanwege de afstand, maar vanwege het vaak anti-handbal dat ze spelen. Maar goed, je kunt ze er natuurlijk “niet op pakken” :)

Jean: tijd voor een coach dan hè ;-) Misschien een ouwe rot?

• CARLOS TNT

sorrry jean,

wij zijn gisteren volledig weggespeeld.. het is dat onze keeper nog een bal pakte anders hadden we met de rust er 25 achter gestaan.

de vorm waar witte ster in verkeerd, is niet af te stoppen door ons team ( in onze huidige vorm)

vanaf het begin was de gewassen piemel beter, ( en wij worden met de wedstrijd slechter)

• De Stip

Toch wel een aantal verrassende uitslagen dit weekend dan…en als je nu naar de stand kijkt, liggen - op de koppositie na - alle plekken heel dicht bij elkaar. Met 2 verliesbeurten op rij kun je zomaar onderaan staan en met 2 winstpartijen zomaar op de 3e plaats.

Lang geleden dat het zo spannend was in deze klasse (op de koppositie na, nogmaals). Wij moeten vanmiddag van VHC winnen om aan de goede kant te blijven staan, anders staan ook wij er beroerd voor.

WS in deze vorm is ook voor mij de terechte koploper, of Jean het er nu mee eens is of niet ;-)

• Ibu10

Jammer dat het zo'n negatieve ervaring is geworden om in en tegen Blerick te spelen. Vooral omdat ik ervan uit ga dat iedere aanwezige binnen de lijnen met zijn favoriete spelletje bezig is geweest. Ik begrijp de frustratie heel goed, wel ben ik er van overtuigd dat het maar een aantal spelers van Blerick betreft. Tegen de rest is heel goed te spelen. In het verleden hebben we ook zo onze akkefietjes met Blerick gehad maar dat heeft zich prima opgelost. Beide heren teams hebben zich ingezet om de vervelende sfeer die over de wedstrijden hing op te lossen. Dat heeft tot gevolg gehad dat de laatste 2 wedstrijden precies dat waren zoals het er staat; wedstrijden. Maar zo lang de heren in het zwart niet ingrijpen tijdens een wedstrijd, zo lang als een eigen team het gedrag van hun spelers accepteert, zo lang als een vereniging akkoord gaat met de stroom aan gele kaarten, 2 minuten en eventuele rode kaarten binnen een team zal er niets veranderen. Het enige wat je kunt doen is middels sportieve wraak, namelijk overwinningen op dit team, proberen ze uit deze regioklasse te krijgen. Maar dat andere verenigingen een baal hebben om tegen Blerick te spelen is goed te begrijpen. Ik ben echter wel benieuwd wat spelers van Blerick vinden om met deze teamgenoten te moeten samenwerken. Zij zijn namelijk de eerst aangewezenen ( als de scheidsen het niet doen )om een gedragsverandering door te voeren.Ook lijkt het me voor een vereniging niet prettig als telkens je eerste mannenteam negatief wordt aangeduidt.

De competitie wordt er zo wel spannend op.

Achilles heeft gisteravond gewonnen van het regioteam uit Doetinchem. Met 11 doelpunten verschil. Het middenblok ontloopt elkaar niet echt met de punten. Het kan nog allemaal heel spannend worden.

• Jeanette United

Zo eindelijk wakker na een lange en errug gezellige nacht in Turnhout en klaar voor mijn terugblik en voorspelling voor de volgende ronde.

Witte Ster vertrok tot op het bot gemotiveerd richting Eersel en ging er vanuit dat dit een hele zware krachtmeting zou gaan worden. In de eerste minuten schiet de altijd gevaarlijke hoekspeler van Jupiter 2 ballen vanaf de achterlijn in het doel en staat Witte Ster verbaasd te kijken. Gelukkig gaat op dat moment ook meteen de wekker af en zijn de heren wakker. Tot de 20e minuut in de eerste helft blijft Jupiter in de buurt (max 3 punten) maar in de 25e minuut is de achterstand reeds uitgebouwd tot 7 punten. Alle lof voor de keeper van Jupiter die gisteravond in absolute topvorm was en in de eerste helft zo 10-15 open kansen pakte. Zoals CARLOS al zei is Jupiter compleet weggespeeld en bleef de schade beperkt door verdienste van de keeper. In de tweede helft gaat Witte Ster door en loopt de voorsprong op tot 11 punten in de 15e minuut. Witte Ster krijgt in totaal achtmaal twee-minuten maar weet zelfs in ondertal (lees; 4 spelers) tweemaal te scoren. De keeper van Witte Ster is op dreef en weet zijn verdediging sterk weg te zetten. De laatste 13 minuten moet Witte Ster het doen zonder de talentvolle A-jeugd die beide met rood (3 x 2-minuten) aan de kant zitten. Al bij al misschien wel de beste wedstrijd van het seizoen waarbij een zeer gedreven Witte Ster de absolute terechte winnaar is. En zo zie je maar dat inderdaad goede trainingsarbeid, videoanalyses :), mentaliteit en een fanatieke trainer/coach het verschil kunnen maken. Laten we hopen dat we dit vol kunnen houden en dan ben ook ik van mening dat Witte Ster de terechte kampioen zou zijn, sorry Jean. Echter, nog 7 hele spannende en zware wedstrijden te gaan waarin V&L mijn inziens niet nog een x onnodig punten gaat laten liggen.

Na de wedstrijd zijn we gezamenlijk afgereisd naar Turnhout waar de overwinning is gevierd met veeeeeeeeeeeel goudgele rakkers en het natuurlijk extra feest werd toen bekend was dat V&L punten had laten liggen ;). Gelukkig zijn de mannen van Jupiter zeer sportieve verliezers waardoor de avond en nacht geslaagd was.

Voorspelling 16e ronde:

Jupiter '75 - Univé/Achilles

Reehorst - Wijnandia

ASV UDI '96 - Blerick

Flexpoint/V&L 2 - Schuytgraaf/Swift 2

Witte Ster '75 - VHC

de Gazellen - Swift H

Achilles is op dreef en als Jupiter in deze “vorm” blijft, neemt Achilles de punten mee terug naar Apeldoorn en komen zij op een gedeeltelijke 3e plaats;

Wijnandia wint;

UDI houdt de punten weer eens in eigen zak tegen de houthakkers van Venlo, tenminste als de scheidsrechters hier wel hun 2 vingers en kaarten kunnen vinden, die wat mij betreft ook deze regioklasse mogen verlaten samen met hun stoffen ballon;

Ook zonder trainingsarbeid en coach gaat V&L hier makkelijk winnen al zijn wij niet vies van een stunt van Swift;

Witte Ster gaat zich hier absoluut revancheren voor de eerder verloren wedstrijd tegen VHC aan het begin van het seizoen;

De Gazellen houdt de punten in eigen huis.

• De Stip

Wij na een hele mooie, fanatieken gelijkopgaande pot met 2 doelpunten gewonnen van VHC. Russtand 11-11 en eindstand 26-24 voor Wijnandia.

Zoals ik al zei een heel gelijkopgaande wedstrijd waarin het stuivertje wisselen was met de scores. Wij begonnen erg fanatiek aan de wedstrijd (was lang geleden) en hielden dit 60 minuten vol. Ook voor mij zelf (eindelijk weer eens) een goede wedstrijd (leuk zo'n veer in je eigen… ;-) ), maar vooral een hele goede teamprestatie. Denk dat het publiek ook een grote winnaar was, want het was een mooie pot handbal van 2 teams met een aantal mooie acties.

Dieptepunt was de blessure van een van onze opbouwers die zijn achillesspees volledig afscheurde.

Kortom: 2 broodnodige punten waarbij we nu een heel klein gaatje slaan naar de 4 ploegen onder ons…en het is nu aan onszelf om dat ook zo te houden!

De voorspellingen voor over een tijdje, hehe:

- Jupiter gaat zich revancheren na de afstraffing van dit weekend en net zoals wij, 2 punten pakken in hun thuiswedstrijd. Wordt n mooie pot!

Reehorst - Wijnandia

- Belangrijke pot voor beide teams, waarbij wij - indien compleet - op deze zaterdagavond de punten mee naar Hulsberg nemen. Wordt wel een leuke wedstrijd denk ik.

ASV UDI '96 - Blerick

- Een harde pot handbal, waarbij UDI de punten (graag!!!) in eigen huis gaat houden.

- Als V&L weer eens gemotiveerd is, pakken zij hier redelijk eenvoudig de punten.

Witte Ster '75 - VHC

- Een 5-6 doelpunten overwinning voor Witte Ster, alhoewel ik een overwinning van VHC-in-goede-doen niet helemaal uitsluit.

de Gazellen - Swift H

- Alweer een mooie pot…waarbij ik denk EN HOOP dat de gazellen winnen

• Number 24

Weinig aantoe te voegen ik ga met de voorspellingen van stip mee

• Student_13

Omdat er nooit wat over Achilles staat, laat ik dat dan maar eens doen.

Wedstrijd tegen CAD2M begon geweldig (14 - 2) en de ruststand was dan ook 17 - 8. Tweede helft was minder van onze kant (en ook beter van CAD2M kant). Uiteindelijk dus makkelijke overwinning tegen verrassend zwak CAD2M (ik had na de overwinning op Jupiter een erg goed (en gemotiveerd) team verwacht).

Voorspellingen:

Jupiter - Achilles (Leuke wedstrijd, lastig om een voorspelling te doen)

Reehorst - Wijnandia (Reehorst zit in een negatieve spiraal, Wijnandia heeft net gewonnen, dus ik denkt dat Wijnandia met iets van 5 doelpunten verschil wint)

Udi - Blerick (Udi wint relatief gemakkelijk)

V & L - Swift Arnhem (makkelijke overwinning voor V & L)

Witte Ster - VHC (zal wel een mooie wedstrijd worden, maar Witte Ster is niet te stoppen)

CAD2M - Swift Helmond (aangezien CAD2M thuis veel beter is dan uit, en Swift Helmond beter speelt dan aan het begin van de competitie, dus ik denk een gelijkspel)

• Sjonnie 21

Zozo dat was het weekendje wel. V&L2 had teveel last van de houthakkers, maar misschien ook stiekem een klein beetje gemakzucht?? Swift H begint punten te halen (zoals iedereen al voorspelde, maar toch nog lang uitbleef). Wat gaat het komende weekend brengen??

Reehorst - Wijnandia

ASV UDI '96 - Blerick

Witte Ster '75 - VHC

de Gazellen - Swift H

- Spannende wedstrijd. Achilles in goede doen, maar Jupiter is ook gewoon een goede ploeg. Verwacht dat Jupiter wint (net als in Apeldoorn)

- Kat(ten) in het nauw? Reehorst uit en thuis is een verschil van dag en nacht. Punten blijven in Ede (1 a 2 verschil)

- Udi begint heeft een aardige daling ingezet, waar zal deze eindigen?? Tegen Blerick zullen de punten in Arnhem blijven. (Blerick degradatie?? Ja graag!!)

- V&L2 hoeft vast niet al teveel tegenstand te verwachten van Swift 2. Kunnen ook vrijuit spelen, omdat ze afhankelijk zijn van WS.

- VHC is een rare ploeg en een ploeg van uitersten. WS is echter net even te goed. Bestellen maar die platte kar!!

- Gazellen afgedroogd door Achilles, maar doorvoor een goede reeks neer gezet. Zullen thuis winnen van Swift H, waardoor deze ploeg tot het einde tegen degradatie zal moeten knokken.