Hars

• Amsterdammertje

Sorry eeuwige handballer maar ben ik nou simpel of ben jij nou dom (van Gaal) elke sport heeft (ook al doet het internationaal niet mee) een top en dus ook topsport. In Duitsland, Frankrijk, Zweden, Spanje, etc, etc (ja zelfs in België) gebruikt men hars, zelfs in de top.

• jopiedewit

het is wel topsport, alleen de regels lenen zich niet voor topsport degene die niet met hars mogen spelen moet je direct uit de competitie flikkeren……zoek desnoods vrijwillegers die bereid zijn om de vloeren schoon te maken voor die luie beheerders (10% erbij mischien dat dat helpt) en als je als club dat organitorisch niet rond kan krijgen hoor je ook niet eredivisie oftewel (topsport) te spelen.

en het klopt wel wat er gezegd wordt….ballen controleren maar wel zelf hars gebruiken………….topsport pffffffffffffffffffff op deze manier

• Een Prikbord lezer

Waar gaat het nou eigelijk over????

Over handbaltechniek of geen techniek, maar dat compenseren we wel met hars !!!.

• jopiedewit

spelen zonder hars is hetzelfde als voetbal zonder noppen of de klapschaats verbieden….met hars leer je juist handbal spelen

• Sjonnie 21

Wat een onzin! Als je niet zonder hars kan handballen dan kan je niet handballen! Als je met hars kan (en mag) handballen kan je hooguit BETER handballen :)

• Een Prikbord lezer

Met de geachte gang van Sjonnie kan ik me wel vinden.

• Een Prikbord lezer

IK bedoel met de gedachte gang van Sjonnie

• Amsterdammertje

Ook jij bent dan een “Sjonnie”.

• Kees Brommer

Volgens mij is het volgens de spelregels alleen verboden om met zpgenaamde “harspleisters” te spelen (dikke klodders hars op een tapje om je pols), omdat je hier iemand mee kunt blesseren.

In Duitsland is namelijk een speler hierdoor een oog kwijtgeraakt.

Verder zijn de Nederlandse scheidsrechters geinstrueerd (staat niets van op papier) om erop toe te zien dat er ook geen harsdepots op schoenen, braces, etc.

zijn, om ervoor te zorgen dat dit bij een valpartij niet op de vloer terecht komt.

Als er in een sporthal niet met hars mag worden gespeeld, moet mijn inziens de beheerder hierop toezien en is dit geen taak voor de scheidsrechters!

• jopiedewit

sjonnie op eredivisie kunnen ze handballen alleen op eredivisie niveau moet je beter handballen dus met hars ……………..maar zo ver zal jij nooit komen of kunnnen komen