Niveau Heren Hoofdklasse A versus Hoofdklasse B

• Supporter

Mogen duidelijk zijn dat CSV (promovendus Hoofdklasse A seizoen 2006/07) momenteel niets te zoeken heeft in de Eerste divisie. Voorspelling komt dus uit.

Momenteel staat wederom Aalsmeer 3 op een gedeelde eerste plek in de hoofdklasse A en is de kans groot dat de nummer 2 weer promoveert. (net zoals het vorige seizoen)

Willen we niet een zo sterk mogelijke eerste divisie. Zoja, dan lijkt het me toch zinvol in dergelijke situaties de nummers twee van de beide hoofdklassen in een onderling duel uit te laten vechten wie er recht heeft op promotie.

In de toch al zwakkere hoofdklasse A kan theoretisch de nummer 5 promoveren naar de eerste divisie. Dit is toch absurd.

• Number 24

Helemaal mee eens zelf een aantal jaren in de hoofdklasse B gespeeld en ook wel eens wat oefen wedstrijden tegen de teams uit de hoofdklasse A maar dat niveau legt inderdaad een stuk lager sommige teams die degraderen uit de hoofdklasse B zouden in de hoofdklasse A leuk kunnen mee draaien in de middemoot

• woutje wachtmans

Ik begrijp dat de teams uit de Hoofdklasse B wel een keer een oefenwedstrijd willen spelen tegen ons (Fortissimo)…

• De Valse Profeet

Team III wint ook van de nummer 3 van de 1e divisie, dus nummer 4 tot en met 14 is ook slechter en zou dus ook tegen de nummer 2 van Hoodklasse B een beslissingwedstrijd moeten spelen, begrijp ik het nu goed?

• Onno DSS

(zelf spelend in Hoofdklasse A)

Ik ben het met jullie eens. De sterkste teams moeten in de eerste divisie.

Maar helaas is dit niet een probleem wat alleen bij de hoofdklasses speelt.

In het algemeen is dit het geval.

Ik ben uberhaubt voorstander van een snellere doorstroming.

Ik zou niet direct weten hoe je het zou kunnen oplossen.

Misschien 4 degradanten en 4 promovendus en soort eindcompetitie laten spelen?

Ik ben sowieso voorstander van een 1 zaalhandbalcompetitie van begin oktober tot juni. En dan niet ieder weekend een wedstrijd. gewoon wat meer vrije weekenden. Zodat je lekker op skivakantie kan gaan (wat meestal 2 weekenden achter elkaar is), of op zondag 3 december niet helemaal naar Emmen moet terwijl de familie sinterklaas aan het vieren is.

Hoe denken julie daar over????

Onno

• Pinoo

Ik ben het helemaal eens met deze stelling. Ik vind als iemand geen kampioen wordt dat er dan door de beide nummer twee gestreden moet worden voor een plek in de eerste divisie. Ik vind dat dit in alle klasses zou moet gebeueren.

• Kensen (DSS nr 8)

Wat een onzin… Deze discussie is drie jaar geleden ook al aan het licht geweest. Het mooiste daarvan is, dat er destijds direct aan de vraag werd beantwoord. De kampioenen van de hoofdklasse A en hoofdklasse B kwamen namelijk tegenover elkaar te staan in een rechtstreeks duel… Dat was de voorwedstrijd van de bekerfinale van dat jaar.

HCV'90 uit Velsen-Noord tegen MHV uit Mill…

De uitslag weet ik niet meer, maar dat is maar goed ook… HCV schoot dat MHV toen helemaal zoek, namelijk…

Wat betreft Aalsmeer 3 in Hoofdklasse A… Die hebben voor de beker onlangs nog afgerekend met Aalsmeer 2… Ik bedoel maar te zeggen… En volgens mij gaan vanuit de Regio en overgangsklasse nog altijd de sterkste teams door naar de Hoofdklasse, net als bij de hoofdklasse B… Dus het slaat nergens op om te zeggen dat wij meer kans maken… De teams die in de hoofdklasse A spelen, moesten wel eerst promoveren om daar te mogen spelen… net als in de B poule…

• Supporter

Beste nr 8 van DSS.

Wie is HCV'90 eigenlijk. Ik kan ze nergens in de hoofdklasse of hoger ontdekken terwijl MHV toch nog altijd boven in de eerste divisie meedoet. Met 1 keer winnen halen je dus echt geen hoofdprijzen.

Misschien dat HCV'90 gefuseerd is met een andere vereniging om te redden wat er te redden valt maar dat kun jij me vast en zeker wel vertellen.

Het voorbeeld van Aalsmeer 3 tegen Aalsmeer 2 is natuurlijk ook een belachelijk voorbeeld. Dit is een bijzondere wedstrijd net zoals een derby tussen twee verenigingen uit 1 stadsdeel.

• Kensen (DSS nr 8)

HCV'90 was een team wat bestond uit allemaal spelers die origineel bij HCV'90 vandaan kwamen maar allemaal ergens anders zijn gaan spelen… Aan het einde van carriere wilden ze nog een jaartje of twee afsluiten bij HCV'90… Nog een keertje hun eigen cluppie laten promoveren… Dit gebeurde dan ook 3 x op rij.. Kampioen in de regioklasse, daarna in de overgangs klasse en daarna in de hoofdklasse… Vervolgens stopte iedereen ermee.. 8 basisspelers stopte en HCV'90 was genoodzaakt om zicht terug te trekken…

CSV kampt met dezelfde problemen.. Zij zijn met een leuk sterk en compleet team gepromoveerd, maar na het promoveren zijn er teveel spelers weggegaan en geblesseerd afgevallen… Dat is dan ook geen graadmeter om te zien of poule A zwakker is dan poule B

Echter draaien de twee kampioenen van de afgelopen jaren van poule B: Internos en MHV bovenin mee in de eerste divisie en de twee winnaars uit poule A, onderin… Tja daar kun je je conlcusies uit trekken…

Een echte graadmeter zou natuurlijk weer een wedstrijd zijn tussen de twee kampioenen… Ik weet niet of die wedstrijd tegenwoordig standaard voor de bekerfinale wordt gespeeld…?? Maar dat zou het mooiste zijn.. Bij zo'n wedstrijd is namelijk het hele team altijd nog compleet, ongeacht alle transfers en mensen die stoppen…

• twaalf

ben het zeker er mee eens dat de beste teams in de hoogste klasses moeten spelen en moeten promoveren.

maar conclusies trekken zonder dat je de achtergrond informatie weet… precies zoals Kensen al zegt, zijn bij CSV na de promotie een aantal sterke spelers vertrokken of door blessures afgevallen. waaronder twee sterke hoekspelers, die altijd goed waren voor een doelpuntje of 10. je kunt dit moeilijk vergelijken met het team van vorig jaar. hoewel ik wel benieuwd was geweest naar de uitslag als ze toen een promotie wedstrijd hadden moeten spelen tegen de nummer 2 uit hoofdklasse B.

Bovendien is hercules (promovendus hoofdklasse a) ook in de onderste regionen te vinden.