KWIErK

• jopiedewit

Wat is er allemaal aan de hand met KWIEK, speelsters bieden excuses aan op hun eigen site. Woudstra geeft aan in kranten intevieuw dat dalfsen nog wel punten gaat laten liggen (misschien beter om met je eigen ploeg bezig te zijn ipv met dalfsen) en speelsters na al diverse jaren ere divisie nog zenuwachtig….vreemd misschien beter om te bekijken hoeveel progessie KWIEK heeft gemaakt na al die jaren met woudstra ????

• Sjonnie 21

Laten we beginnen bij het begin. Kwiek is al een aantal jaren de club die hoogste speelt in de hele regio (nu is Dalfsen daarbij gekomen). De club heeft een enorme hoeveelheid jeugd waarmee erg goed wordt gewerkt en deze wordt erg goed opgeleid. De basis is goed zou je zeggen…, maar….

Waarom willen er geen nieuwe speelsters naar Kwiek vertrekken? Bij Dalfsen spelen een aantal meiden, maar waarom spelen die niet bij Kwiek? Is het misschien een kille club? Ik kan daar als outsider weinig over zeggen. Daarnaast is men in Salland behoorlijk clubvast. Men zou moeten inzien dat niet alle verenigingen op het hoogste niveau kunnen spelen en dus blij moet zijn met het niveau dat men nu speelt. De speelsters die echter meer kunnen zou misschien wel gestimuleerd moeten worden om hogerop (Kwiek??) te gaan, als ze dat willen. Alle Sallandse clubs moeten trots zijn op een vereniging als Kwiek en deze daarin ondersteunen!

Zeg ik nu wat verkeerds, schop ik een aantal tegen het zere been of zit er wel een kern van waarheid in??

• Jean United

Laat ik als oud-insider hier even een boekje over opendoen:)

Aangezien de jeugd van tegenwoordig niet meer zo is als vroeger, en bij kwiek gewoonweg niet betaald word uit principe..heel eventueel misschien een kleine reisvergoeding als je van ècht heel ver moet komen..is dat voor veel speelsters gewoonweg een goede reden om daar niet heen te gaan.

Verder is het een hele gezellige club waar, zoals Sjonnie zegt, een groot clubgevoel heerst in de regio..het is dus daarom vaak uit den boze om voor de club te spelen in de regio…omdat Kwiek juist vaak de te kloppen ploeg is in de jeugd en daarop bij elke club wel op gehamerd word. Kwiek heeft daarbij toch veel moeten inboeten aan ervaring en kwaliteit(2 basisspeelsters die lang uit de running zijn) en het feit dat er eigenlijk weinig ècht talent goed doorstroomt.

Verder slaat Sjonnie de spijker op zijn kop en sluit ik me aan bij zijn verhaal..

• jopiedewit

maar het gaat erbij mij niet om of het gezellig is of dat ze niet betalen…waar betalen ze wel dan met dames handbal en trouwens waar het mij omgaat is dat ik elk jaar wel leest van blesures en jonge ploeg en zenuwachtig moeten rustiger worden dat kan een jaartje of 2 als excuus erbij gehaald worden maar wordt het niet eens tijd dat het een volwaardige middenmoter wordt of moet zijn er spelen hier toch al diverse meiden al diverse jaren eredivisie of vergis ik me…..dalfsen met weinig ervaring doen het dan niet slecht en wings voor het 2e jaar zeker niet minder dan kwiek en wings heeft toch veel ingeleverd afgelopen jaar. en fortissimo speelt volgens mij 3e jaar eredivisie staan toch bij de subtop dus ik vind wel dat kwiek en zeker woudstra nu eens koppen met spijkers moet slaan en zich niet steeds verstoppen achter hetzelfde excuus.

• Jean United

Ben het helemaal met je eens..ik ga alleen een verklaring waarom speelsters niet die kant op willen.

En er zijn genoeg clubs die betalen in de Eredivisie..als je tegenwoordig geen onkostenvergoeding geeft dan zit er weinig progressie in de ploeg..heel simpel!

Maar idd..ik vind ook dat er niet meer verstopt moet worden achter smoesjes van zenuwachtig en onzeker..als ik heel eerlijk moet zijn moet deze ploeg gewoonweg degraderen. Ik vind deze ploeg niet eredivisiewaardig op dit moment.

• Joppiesaus

Niet slecht gedaan tegen de dames uit Hoorn, wie gaan de laatste 4 worden.

Aalsmeer

BFC ?

Wings?

Nieuwegein?

Dalfsen?

Kwierk

• gewoon toeschouwer

en wat te denken van de dames uit Dalfsen????

• gewoon toeschouwer

Gelet op het programma zou ik zeggen:

Aalsmeer (maar dat wist je al)

Venus

Dalfsen

Wings

• Joppiesaus

12e Aalsmeer

11e Bfc

10e Kwiek

9e Nieuwegein

8e Wings

7e Dalfsen

6e SEW

5e/4e Fortissimo/E&O

3e V&L

1e/2 Quintus/VOC

• jopiedewit

het waren allemaal eigenlijk verassende uitslagen en zeker geen ruime overwiningen voor de tob ploegen….maar jopiesaus ik denk dat je kwa stand redelijk goed zit