Eerste Divisie mannen, voorspelling ronde 19.

• Grote trom

HA R&O - Hypotheekbanque/VenS

Deze is wel voor HA R&O (in dat veel te kleine gymzaaltje). Hoe zal de spelers en hun publiek een worst wezen maar mooi is het allemaal niet. Kom op spelers van HA R&O, als je riant voor staat moet je toch een keer stoppen met schelden naar en provoceren van je tegenstander. Laat het publiek nou eens zien dat jullie goed kunnen handballen…..

Denkit/Groene Ster - Hurry Up

Groene Ster speelt bij vlagen goed en Hurry Up mist wel eens wat kansen. Ik zet in op Groene Ster.

Hoe zal het duel Lagendijk - Majoor eindigen….?

Hercules - TB Europe/MHV'81

Hier zal MHV gaan winnen, vermoed ik. De spelers moeten ook wel anders krijgen ze weer individuele gesprekken met hun coach (die dat vervolgens weer in de krant laat zetten).

White Demons - CSV

CSV zal het niet redden in het harsloze Berkel Enschot. CSV, pas wel op want de bal wil nog wel eens plakken ondanks harsverbod….

Eurotech/Bevo HC 2 - FIQAS/Aalsmeer 2

Ik denk dat Aalsmeer wederom een goed resultaat neerzet, net als tegen Haribo.

KRAS/Volendam 2 - Internos

Als Internos in de top van de eerste divisie mee wil draaien moeten ze ook hier de punten pakken. Dat gaat ze deze keer wel lukken.

vd Voort/Quintus 2 - UDSV

Deze is voor UDSV. Ze lijken zich hervonden te hebben, inclusief Hans.

• Roadrunner

HA R&O-Hypotheekbanque/VenS

HA R&O is na afgelopen weekend weer wakker geschud en gaat hier de punten binnenhalen.

Denkit/Groene Ster-Hurry Up

Beide wisselvallig, zet in op gelijkspel

Hercules-TB Europe/MHV'81

Gezien de stand en eerdere resultaten van dit seizoen moeten de punten op de platte kar mee naar het Millse gaane krant laat zetten).

White Demons-CSV

CSV gaat het dit seizoen niet redden en kan waarschijnlijk inderdaad niet overweg met een harsloze, plakkende bal.

Eurotech/Bevo HC 2-FIQAS/Aalsmeer 2

Uitspelen in Panningen is altijd lastig, dus ook voor FIQAS, Zal wel weer een kleine overwinning worden voor Limboland (wellicht met dank aan het limburgse koppel in het zwart)

KRAS/Volendam 2-Internos

Mag duidelijk zijn dat ik hoop dat Internos de punten mee naar Brabant neemt, maar de Volendammers weren zich de laatste 2 weken mooie overwinningen. De Geel/Blauwen van Geert van Meersbergen zijn dus gewaarschuwd.

vd Voort/Quintus 2-UDSV

Hup Henk, neem de punten mee naar Utrecht, zien we je wellicht nog in de nacompetitie dit jaar.

• haha

HA R&O-Hypotheekbanque/VenS –> HA R&O (tijd om wat goed te maken)

Denkit/Groene Ster-Hurry Up –> Groene Ster

Hercules-TB Europe/MHV'81 –> MHV

White Demons-CSV –> White Demons

Eurotech/Bevo HC 2-FIQAS/Aalsmeer 2 –> Bevo

KRAS/Volendam 2-Internos –> Volendam

vd Voort/Quintus 2-UDSV –> UDSV

• Amsterdammertje

HA R&O - VenS

Heb helaas vorige week Haro Tegen Aalsmeer niet zien handballen, maar heb iemand die er oven kan oordelen horen zeggen dat Aalsmeer hun beste en Haro hun slechtste wedstrijd van het seizoen speelde. Alleen de opbouwers van Haro kregen een ruim voldoende. Ook mannen in het zwart (geel) mochten de handen dichtknijpen met een 4,5 De beker hoorde ik, was helemaal andersom. Opbouwers onvoldoende, de rest ruim voldoende. Scheidsrechters minimaal 8,5

Weer eens tijd om sober maar gedegen te spelen en de punten thuis te houden.

Groene Ster - Hurry Up

Groene Ster heeft van vorige week wat goed te maken en wil thuis zeker winnen. Hurry Up wint uit meer wedstrijden dat thuis (komt door dat irritante getrommel op de tribune, daar worden de soldaatjes van de Majoor nerveus van). Beide ploegen scoren vrij makkelijk. Hurry Up heeft een betere verdediging. Vanwege de lange rit, gun ik de de uitploeg ook één punt. Wel blijven trommelen op de terugweg.

Hercules - MHV'81

Leest in de stukjes van de “killer” elke keer weer dat ze al een periode op zak hebben. Na de jaarwisseling hoort daar eigenlijk het woort “gelukkig” tussen. Zal het volledige herstel dit weekend al ingaan of gaat dit gelijk op met het herstel van de killer. Hercules is net zo'n ploegje als Bevo en heeft het voordeel van hars. O.K. maar weer één puntje, voor old times ……..

White Demons - CSV

Ik heb begrepen dat er sinds kort weer gefietst wordt in Berkel Enschot. Ook heb ik begrepen dat Kieka óók daar waar het wél mogelijk is, niet meer wil winnen. Er spelen in de hoofdklasse nu eenmaal veel leukere (en gezellige) jongens. Puntjes blijven dus thuis.

Bevo HC 2 - Aalsmeer 2

Als EndeMol ooit nog eens de “Stervende Zwaan” gaat produceren, hoeft hij niet ver te zoeken voor natuur talent. Ik denk dat Aalsmeer dan wederom een goed resultaat neerzet. Vrees echter voor onze semi Amsterdammertjes dat die vlieger nu niet opgaat (je krijgt nooit 2x na elkaar het zelfde koppel, dus ze zijn altijd beter). NEE, nu komt het alleen maar op handballen aan. Laat de oe ‘s en de aach ’s maar in Aalsmeer. Sterkte en ik hoop voor jullie dat je minimaal 1 punt mee naar huis neemt, maar ik heb zo mijn twijfels.

Volendam 2 - Internos

Volgens de wet van de getallen liggen de kansen bij Internos.

Quintus 2 - UDSV

Zelft zonder Hans moet dit voor UDSV appeltje, eitje zijn.