David van Bolderen, nakkie derbij?

• Gianni

Van Bolderen: dopingcontrole is goed

14 jan 2008, 03:03 - ARNHEM - Handballer David van Bolderen van Swift vindt het goed dat er dopingcontroles zijn in de eredivisie. Dat hij in september vorig jaar positief testte, doet daar niets aan af. “Dopingcontroles hebben een preventieve werking.”

Zie ook:

Swift-handballer David van Bolderen twee jaar geschorst

Van Bolderen (24) testte positief op de synthetische drug amfetamine. De zaak is niet zo zwart-wit als verschillende landelijke media berichten. “ Ik wist niet dat ik fout zat en heb de boel niet bewust besodemieterd. In de media wordt gesuggereerd dat ik doping heb gebruikt om beter te presteren. Maar dat is niet waar. Ik heb energiepillen geslikt om me beter te voelen. Tot overmaat van ramp bleken die pillen niet zuiver en word ik getest en positief bevonden. Dat maakt de zaak voor mij erg zuur.”

De Doetinchemmer vindt het vervelend als mensen hem op basis van onvolledige informatie veroordelen. “Het is nooit leuk als anderen slecht over je praten. Aan de andere kant is dat hun probleem. Vraag het mij en ik geef eerlijk antwoord. Ik heb niets meer te verbergen.”

De Internationale Handbal Federatie maakte de tweejarige schorsing voor Van Bolderen vrijdag bekend op haar website. “Aan de ene kant vind ik dat niet netjes. Mijn naam is nu besmet. Aan de andere kant ben ik opgelucht. Ik kan verder met mijn leven.”

Energiepillen met amfetamine erin, tuurlijk David, tuurlijk. Als je dan toch wordt betrapt zeg dan gewoon gelijk dat je aan de speed hebt gezeten.

• Lauwe

ghehe, speed is toch ook voor de energie? dus in feite liegt hij er niet om…

maargoed toch sneu als je in je vrije tijd drugs gebruikt daarvoor wordt gesnapt tijdens handbal… tja, dan moet je maar geen ‘topsport’ gaan doen

• Gianni

Ik heb energiepillen geslikt om me beter te voelen. Tot overmaat van ramp bleken die pillen niet zuiver en word ik getest en positief bevonden. Dat maakt de zaak voor mij erg zuur.

Hij weet het toch leuk te vertellen, de sukkel.

• hendrik

Gianni, je hebt gelijk dat het in speed voorkomt, mah het komt ook nog wel eens voor in bepaalde tabletten die in het zwarte circuit te verkrijgen zijn!!!!

Het is niet slim idd als je niet weet wat je slikt mah goed het kan de beste overkomen……Hij kijkt nu wel uit denk ik zo

• Gianni

Hij moet ook lekker zijn gang gaan, vind die schorsing zowiezo nergens op slaan. Maar zijn “pillen” verhaal vind ik beetje ongeloofwaardig.

• Champus

Wat je vindt, moet je naar de politie brengen.

Gianni schreef:

>

> Hij moet ook lekker zijn gang gaan, vind die schorsing

> zowiezo nergens op slaan. Maar zijn “pillen” verhaal vind ik

> beetje ongeloofwaardig.

• Gianni

Alleen mongolen brengen gevonden spullen naar de politie…..

• tony handbal

je moeder!!

• jopiedewit

wat een schijnheilig gelul allemaal ,niemand gebruik pillen nooit gedaan iedereen is schoon….maar de pillen handelaars worden er rijk van …jullie gaan me toch niet vertellen dat er nooit handballers zijn die in het dagelijkse leven ooit weleens een pil geslikt hebben, Gianni niet zo te lezen volendamers staan er bekend om met het slikken en snuiven…en trouwens je gaat me toch niet vertellen dat handbal topsport is in nederland

• Lauwe

miste je de " misschien?