Van Bolderen: dopingcontrole is goed
14 jan 2008, 03:03 - ARNHEM - Handballer David van Bolderen van Swift vindt het goed dat er dopingcontroles zijn in de eredivisie. Dat hij in september vorig jaar positief testte, doet daar niets aan af. “Dopingcontroles hebben een preventieve werking.”
Zie ook:
Swift-handballer David van Bolderen twee jaar geschorst
Van Bolderen (24) testte positief op de synthetische drug amfetamine. De zaak is niet zo zwart-wit als verschillende landelijke media berichten. “ Ik wist niet dat ik fout zat en heb de boel niet bewust besodemieterd. In de media wordt gesuggereerd dat ik doping heb gebruikt om beter te presteren. Maar dat is niet waar. Ik heb energiepillen geslikt om me beter te voelen. Tot overmaat van ramp bleken die pillen niet zuiver en word ik getest en positief bevonden. Dat maakt de zaak voor mij erg zuur.”
De Doetinchemmer vindt het vervelend als mensen hem op basis van onvolledige informatie veroordelen. “Het is nooit leuk als anderen slecht over je praten. Aan de andere kant is dat hun probleem. Vraag het mij en ik geef eerlijk antwoord. Ik heb niets meer te verbergen.”
De Internationale Handbal Federatie maakte de tweejarige schorsing voor Van Bolderen vrijdag bekend op haar website. “Aan de ene kant vind ik dat niet netjes. Mijn naam is nu besmet. Aan de andere kant ben ik opgelucht. Ik kan verder met mijn leven.”