Regioklasse B heren 14e ronde & terugblik 13e ronde

• Jeanette United

Dit weekend waren er geen verrassende uitslagen bij de top 3 in deze competitie. Wel verrassend vond ik het ruime verlies van Wijnandia tegen Swift 2 (Stip ??).

Zaterdagavond was de cameraploeg (zonder camera dit x) op locatie bij Jupiter in Eersel. Jupiter kwam zwak uit de startblokken en stond bijna de gehele eerste helft op achterstand. Vlak voor rust liepen zij echter in en dit werd snel uitgebreid na de rust. De tweede helft kwam Jupiter niet meer in gevaar en won vrij gemakkelijk van UDI. De overwinning werd gevierd met de nodige Juupkes en een speciaal ingehuurde band waarbij ook de keepers van UDI de dansvloer onveilig maakten ;) .

Vandaag moest Witte Ster aantreden tegen De Gazellen in Doetinchem. Na een reis van anderhalf uur begonnen de heren van Witte Ster aan een moeizame wedstrijd. Persoonlijk ben ik eerder kritisch naar de spelers dan naar de mannen in het zwart, maar in de eerste helft was de rol van de scheidsrechters absoluut zeer twijfelachtig. Witte Ster kreeg 9-meters waar De Gazellen 7-meters kregen, en de cirkelspeler werd meerdere malen onterecht afgefloten voor cirkel. Zelfs de coach van De Gazellen zette na de wedstrijd terecht zijn vraagtekens bij het fluiten van de scheidsrechters in de eerste helft. In de tweede helft herpakten de mannen in het zwart zich en ging Witte Ster zijn spel meer spelen. Na een kwartier kwam door goed keeperswerk de omslag en verzuimde De Gazellen verder uit te lopen. Witte Ster nam een voorsprong van 3 punten en deze werd niet meer uit handen gegeven in de laatste 10 minuten. Witte Ster won vandaag op mentaliteit met 2 punten verschil (lees: 2 punten :) ), en vertrokken met een diepe zucht weer terug naar de gewassen piemel.

Voorspellingen 14e ronde:

Reehorst - Blerick

ASV UDI '96 - Univé/Achilles

de Gazellen - Jupiter '75

VHC - Schuytgraaf/Swift 2

Flexpoint/V&L 2 - Swift H

Witte Ster '75 - Wijnandia

De meest handballende ploeg gaat hopelijk winnen; Reehorst

UDI en Achilles houden elkaar in evenwicht; gelijkspel

De Gazellen thuis kan het Jupiter moeilijk maken maar ik verwacht dat na een gelijkopgaande wedstrijd Jupiter toch de punten gaat meenemen

VHC houdt na een mindere serie van wedstrijden de punten in eigen huis

Helaas; een makkelijke overwinning voor V&L

Witte Ster in normale doen houdt de punten in eigen huis

• larry bird

ach weet je wat het is swift H heeft in geleen niks te verliezen daar kan je alleen maar punten winnen ze staan niet voor niets boven aan dus daar verliezen doet bijna iedereen.

• eeuwige handballer

helaas heeft witte ster gewonnen maar niet door eigen kunnen.

De scheidsen waren redelijk, jullie kregen dan minder 7 meters volgens mij 4 wij 6(valt dus mee het verschil) maar wij kregen meer 2 minuten straffen.

Wij gingen op het einde onze oude fouten weer herhalen daarom hebben wij de partij weg gegeven en jullie gewoon netjes door gegaan. Maar wij zijn zeker op de goede weg en blijf erbij dat witte ster geen kampioen worden

• De Stip

Jeanette…ik had het op voorhand al aangekondigd dat wij een zeer moeilijke wedstrijd zouden gaan spelen in Arnhem en helaas had ik gelijk.

We misten een aantal spelbepalende spelers, hetgeen echter geenszins een excuus was voor onze slechte wedstrijd, want dat was het. Swift speelde gretig, veel gretiger dan wij en wij startten te zwak en liepen daardoor een half uur achter de feiten aan. Toen wij eindelijk weer in de buurt (3-4 doelpunten) leken te komen, waren onze krachten op (door weinig wisselmogelijkheden) en was het een gelopen wedstrijd. Duidelijk zichtbaar doordat ik toch wel een aantal keren Arnhemmers van heel dichtbij heb gezien, zonder enig oranje shirt in de buurt…arme Stip ;-). Ook de mannen in het zwart waren niet top, maar daar heeft het zeer zeker niet aan gelegen. Komend weekend een leuke pot, verwacht ik…een pot die wij mógen winnen, en die WS (jullie) MOETEN winnen…lekker spelen. Enneh…geef me na de wedstrijd maar een goudgele rakker, die zal ik dan wel verdiend (óf hard nodig) hebben.

Leuk dat het bovenin én onderin zo spannend blijft. Frappant dat wij na 2 verliesbeurten op rij nog steeds 8e staan en bij een winstpartij in den piemel (if ever) zomaar 4e staan…benieuwd hoeveel ploegen dit jaar gaan degraderen.

Mijn voorspellingen:

Reehorst - Blerick

Moeilijk te voorspellen…ik hoop op n gelijkspel (anders komt t erg dichtbij ons).

UDI zonder meer. Completer dan Achilles

een nipte overwinning voor de huppelende hertjes…(alhoewel ik voor de spanning hoop op de juupkes)

Ruime overwinning voor VHC, mits ze scherper beginnen dan wij gedaan hebben en fysiek verdedigen.

Nipte overwinning voor V&L

Hier weet ik toevallig de juiste uitslag al van: 19-28 :-)

Cheers

• Sjonnie 21

Reehorst - Blerick

- Ik verwacht eigenlijk weer eens overwinning voor Reehorst. Moet toch lukken met een ‘potentiële eredivisiespeler’ in de gelederen :)

- Udi heeft het allemaal wat beter voor elkaar dan Achilles dus de punten blijven in Arnhem. Of dit nou een toekomstig hoofdklasser is? Ik denk van niet…

- De Gazellen heeft met een klein verschil verloren van WS dus gaan het Jupiter vast moeilijk maken. Spelen toch voor de beker deze week? Misschien werkt dat nog na (positief of negatief)

- VHC gaat de punten in eigen huis houden en drukt Swift 2 verder in de (degradatie) zorgen.

- V&L gaat deze pot zeker winnen. Ze bepalen zelf of het een ruime overwinning wordt.

- WS houdt de punten thuis. Wijnandia is niet de ploeg van het begin van de competitie.

• Sleegertje

Reehorst - Blerick

- Aangezien het totaal niet lekker loopt in de ploeg van Reehorst denk ik dat de houthakkers de punten mee naar huis nemen.

- Udi wint van Achilles

- Jupiter krijgt het lastig maar nemen wel 2 punten mee naar huis.

- VHC pakt hier eenvoudig de punten.

- Swift draait steeds beter en heeft thuis nipt verloren van V&L en toen draaide het totaal nog niet. V&L moet diep gaan en houdt nipt de punten in eigen huis.

- Witte Ster laat zich geen puntjes afsnoepen.

• Killer_Bee

Reehorst - Blerick

Blerick wint hier nipt.

Udi wint hier met 4 doelpunten verschil.

Jupiter pakt hier ook gewoon de volle winst.

VHC wint hier met klein verschil.

Tot ieders verbazing zeg ik dat hier Swift H wint met klein verschil.

WS wint gemakkelijk met ruim verschil.

• Sjonnie 21

Toch vind ik het vreemd dat veel mensen het niet mij eens waren toen ik zei dat Witte Ster kampioen zou worden. Volgens velen van jullie is V&L de beste ploeg. In de voorspellingen zie ik echter iedere week dat mensen verwachten dat V&L punten laat liggen en WS niet :)

• Killer_Bee

Ik denk ook dat WS kampioen wordt, ik vond WS tegen ons beter dan V/L 2.

WS wint veel met ruime cijfers en V/L 2 wint alles maar net.

• Number 24

Reehorst - Blerick

Denkt toch dat Blerick hier de punten mee gaat nemen niet door de handbal kwaliteiten maar door het fysieke spel

Udi houd hier de punten thuis zit meer handballend vermogen in

Jupiter zal het hier niet makkelijk krijgen maar ze nemen de punten mee naar huis

Vhc houd hier de punten thuis

V&L wint deze wedstrijd vrij gemakkelijk

Mits Wijnandia compleet is zal dit een spannende wedstrijd worden waarbij wijnandia de punten meeneemt naar de ijshal in Hulsberg