Ten eerste wil ik onze kolderieke vriend Stuttgarter Kicker danken voor zijn prachtige uitlatingen. We hebben je gemist kan ik wel stellen. Het is ook des te schrijnender dat je bij een overwinning weer eens iets laat horen. Maar ja, dat kunnen we je ook niet kwalijk nemen, je hebt immers de laatste tijd niet veel te vieren gehad.
Ik moet hem in een aantal zaken toch gelijk geven. Wat er soms gepubliceerd wordt in de pers (met naam en bijnaam) en de welbekende harsproblematiek zijn items waar in ieder geval reactie mee wordt opgeroepen. Vrij begrijpelijk, maar ik heb nu niet echt de indruk dat daar de handballers van MHV iets aan kunnen doen.
Misschien is het commentaar wel gevoed door een vorm van jaloezie. Zeiken over de lokale krant in Mill (de Gelderlander), terwijl als er een katje in een boom zit in Zevenbergen, het nieuws van Groene Ster komt te vervallen. En was het niet immers Groene Ster die een aantal jaren geleden de nacompetitie wonnen en bijna promoveerden naar de eredivisie? Terwijl ze nu op een kleurloze elfde plaats staan, waar ze de keeper en linkeropbouwer nog hartelijk voor mogen danken.
Waar Stuttgarter Kicker ook een meester in is, is het op de man spelen. Daar moeten we hem allemaal een applaus voor geven. Kijk eens in je eigen selectie rond zou ik zeggen. Met Koen de Moor en Thijs van Uffelen heb je nu ook niet bepaald Nobelprijswinnaars onder de gelederen. En nog maar te zwijgen over de trainer/coach. Je weet wel, die Jan de Wandelaar die zichzelf nauwelijks kan beheersen en het bij elke club weet te presteren om er een rotzooi van te maken.
Ten slotte was ik nog enorm onder de indruk van het ‘grappige elfenfilmpje’ wat je geproduceerd hebt. Hiermee geeft Stuttgarter Kicker aan een chronisch gebrek te hebben aan sociale contacten. Wat ik overigens ook niet vreemd vind, want met de 20 mensen die op een doorsnee zaterdagavond op de tribune zitten, ben je zo uitgeluld.
Gegroet