Regio klasse B heren; terugblik 10e ronde en voorspellingen 11e ronde

• Jeanette United

De enige enigszins verrassende uitslag dit weekend was het verlies van V&L2 tegen het thuis altijd lastige UDI. Jean, ik moet wel zeggen dat je of goed kan voorspellen of je naam is Guus Geluk ? Het was een stugge wedstrijd met weinig doelpunten en een scheidsrechterskoppel dat zeer bekend is in Arnhem en bij de UDI(-spelers).

Jupiter pakt net de punten thuis tegen VHC dat het de koplopers toch lastig blijft maken.

Witte Ster wint een zeer lastige uitwedstrijd tegen de houthakkers van Venlo. In de eerste helft komen zij 5 punten achter tegen het fysiek verdedigende en weinig handballende Blerick. Deze achterstand wordt voor rust teruggebracht tot 1 punt verschil. Na de rust gaat Witte Ster beter draaien en wordt het “houthakken” consequent afgestraft door het prima fluitende scheidsrechterskoppel uit Limburg (vader en zoon Hoeijmakers). Witte Ster neemt uiteindelijk met een diepe zucht en pijnlijke ledematen de punten mee naar huis.

Voorspellingen 11e ronde:

Reehorst - Jupiter '75

Schuytgraaf/Swift 2 - Blerick

VHC - Univé/Achilles

Flexpoint/V&L 2 - de Gazellen

Wijnandia - Swift H

Witte Ster ‘75 - ASV UDI ’96

Reehorst is geen partij voor Jupiter;

Blerick pakt hier 2 punten;

VHC houdt de 2 punten in eigen huis;

V&L kan het hier lastig krijgen maar zij zullen toch niet driemaal verliezen op rij;

Wijnandia wint thuis van Swift H;

Witte Ster krijgt het heel lastig maar houdt de punten net in eigen huis.

• De Stip

Het blijft wel lekker spannend daar bovenin…zou mooi zijn als het de komende weken/maanden stuivertje wisselen wordt…3 titelkandidaten :)

Wij hebben een draak van een wedstrijd gespeeld in Apeldoorn (met een absoluut dieptepunt van ondergetekende)…neem daarbij de “mannen in het zwart” die de wedstrijd wel heel erg kapot floten (naar 1 kant…écht schandalig)…en dan wordt het lastig om je weer in de wedstrijd te spelen. Corrigeren dus komende zondag tegen het lastige Swift…

Mijn voorspellingen…ik ben nu alle teams tegengekomen:

- Ruime overwinning voor Jupiter

- Ik gok op een nipte overwinning voor Swift 2, ondanks het ‘fysiek’ van Blerick

- VHC veegt (wel) de vloer aan met Achilles

- V&L wint nipt van ‘De Gazellen’…door eigen nonchalence

- Wijnandia wint nipt van Swift Helmond

- Witte Ster wint eenvoudig ! van UDI

• arnhem1

Na eindelijk weer eens een goede wedstrijd durf ik nu ook weer te reageren en een voorspelling af te geven. Allereerst wil ik nog wel even kwijt dat de nederlaag van V&L-2 in mijn ogen zeker niet te wijten was aan de scheidsrechters. Ik vond de instelling van de Geleners niet zo goed en ze straalden absoluut niet uit dat ze eerste staan en dat ze naar Arnhem waren gekomen om de puinten op te halen. Het was gewoon een stevige pot met weinig tijdstraffen, een terechte rode kaart aan onze kant. Onze 21 doelpunten waren allen veldgoals, ik kan het me niet herinneren dat wij in een wedstrijd geen enkele 7-meter hebben gehad.

Hier dus de voorspellingen van mij:

Reehorst - Jupiter '75 18 - 29

We hebben nog niet tegen WS gespeeld en dus heeft Jupiter de beste indruk tot nu toe op mij gemaakt, een goede complete ploeg.

Schuytgraaf/Swift 2 - Blerick 21 - 21

Geen verder commentaar

VHC - Univé/Achilles 26 - 23

Hoewel Achilles beter in het spel komt toch een overwinning voor VHC

Flexpoint/V&L 2 - de Gazellen 31 - 22

V&L-2 zal zich willen revancheren voor de twee geleden nederlagen, dus komt deze wedstrijd als geroepen.

Wijnandia - Swift H 27 - 19

Hoewel Swift H zeker geen slechte ploeg is is Wijnandia thuis moeilijk te kloppen.

Witte Ster ‘75 - ASV UDI ’96 24 - 24

Indien wij ons niveau van de laatste twee weken vast weten te houden moet er een puntje te halen zijn.

• Sjonnie 21

Zozo, weer een weekend voorbij. De competitie wordt er weer een stuk leuker door. Drie ploegen op 16 punten en ook onderin wint Swift H waardoor er wellicht weer omhoog gekeken kan worden. Beginnen er toch wat ploegen door het ijs te zakken, ik noem Swift 2, Reehorst en ook de moraal bij Blerick zal dalende zijn denk ik (maar of dat nou goed is voor de gezonheid van tegenstanders???) Maar goed, het seizoen duurt nog lang dus eerst eens kijken wat ons de volgende ronde brengen zal:

Reehorst - Jupiter '75

VHC - Univé/Achilles

Wijnandia - Swift H

- Reehorst is een ploeg welke het erg moeilijk heeft de laatste tijd, kan niet gezegd worden van Jupiter. Denk dat Jupiter gemakkelijk wint (mits ze meteen afstand nemen)

- Tja, wat moet je hier van zeggen? 2 ploegen die het moeilijk hebben. Wie het beste zijn kop erbij houdt wint en ik denk Swift door het thuisvoordeel.

- VHC is wat wisselvallig, maar hebben toch ook al wel indrukwekkende uitslagen neer gezet. Achilles laat zien dat ze met een ‘nieuwe’ ploeg ook de weg naar boven kunnen vinden. Toch wint VHC met 6 verschil.

- V&L2 zal het niet kunnen hebben om hier punten te laten liggen en dat gebeurd ook niet. Overwinning voor V&L2 met een puntje of 8 verschil.

- Wijnandia houdt de punten in eigen huis al zal dat niet zonder slag of stoot gaan.

- Niet V&L, maar Witte Ster is de te kloppen ploeg op het moment. Udi is thuis moeilijk te verslaan, maar in de ‘gewassen pieme’ hebben ze geen kans, 10 verschil.

• CARLOS TNT

na een mooie derbij staat ons ploegje toch mooi 2de!!

We hebben tegen VHC heel de wedstrijd voorgestaan (max6 doelpunten) op het einde kwam VHC sterk terug onder aanvoering van de LO (Sander) en Spelbepaler (jeroen). we hadden geluk dat de wedstrijd niet 10 minuten langer duurde anders was het moeilijk geweest.

na een competitiehelft is duidelijk te zien dat er 3 ploegen iets sterker zijn dan de rest. daarnaast zullen enkele ploegen (waaronder VHC en Wijnandia) de top 3 pijnlijke puntjes af kunnen snoepen!!

de eerste helft zit er bijna op er rest ons nog een ronde:

Reehorst - Jupiter '75

ken de ploeg niet. ga voor een overwinning van ons (jupiter) 3 verschil

Blerick gaatnaar huis met 2 punten

VHC - Univé/Achilles

VHC is een maatje te groot voor achilles 4 verschil

Gelijkspelletje dan maar, ondanks dat de gazellen in eersel geen goede indruk achterlieten laten ze toch redelijk goede uitslagen zien, VenL2 de weg kwijt??

Wijnandia - Swift H

Wijnandia thus altijd lastig. tegen het powerhandbal gecombineerd met ervaring wint wijnandia, 7 verschil

Udi pakt thuis veel punten, WS nog meer! 8 verschil.

• De Stip

wij powerhandbal??

• Jeanette United

Jullie hebben inderdaad absoluut niet gewonnen door het partijdig fluiten van de scheidsrechters maar waren gewoon beter. Echter, als neutraal publiek op jullie tribune ziet het er toch raar uit als de scheidsrechters UDI-spelers handjes gaan geven voorafgaand aan de wedstrijd ;). Los daarvan alle credits voor jullie overwinning die terecht was en de competitie nog spannender maakt.

• CARLOS TNT

misschien niet de juiste term, :)

wat ik daarmee bedoel is sterke verdediging (grote ‘ sterke’ spelers) en een goede 2de lijn..

correct me if i'm wrong!!

• De Stip

Thanks. Ik wilde gewoon wat uitleg bij die opmerking ;-)

Mja, de afgelopen 3 wedstrijden was het toch nét niet goed genoeg…alhoewel het verdedigend idd wel goed staat. Zondag beter ;-)

• eeuwige handballer

reehorst - jupiter

Wordt een eenvoudige overwinning voor jupiter wie mee strijden om het kampioensschap

wordt een overwinning voor swift. Die hebben het thuisvoordeel en loopt veel ervaring rond

VHC - Univé/Achilles

VHC wint dit met gemak en hebben zeker het thuisvoordeel in dat oostblokhal.

Ze hebben een goed team wat naar mij denken iets te weinig punten gehaald hebben

Flexpoint/V&L 2 - CAD2M/regioteam

Zal een spannende pot worden v&l laat de puntne liggen de laatste tijd en de gazellen klimmen langzaam omhoog in hun spel. gazellen wint nipt

Wijnandia - Swift H

zal een mooie pot worden swift heeft een leuk team maar spit toch het onderdelft

wijnandia wint met 3 verschil

Zal ongetwijfelt witte ster winnen.

Naar mijn idee de titelkandidaat samen met jupiter en outsiders v&l vhc en misschien het regioteam ook nog wel