In het vorige seizoen werd een weddenschap met Kieperkiller verloren en terecht was de overwinning aan hem. Indertijd was MHV een redelijke getalenteerde ploeg met een enorme vechtersmentaliteit en tot verassende resultaten in staat was.
Dezer dagen is de Millse equipe uitgegroeid tot een handbalwalhalla, waar handbalgoden uit de regio neergestreken zijn en wekelijks met flitsend Sambaspel menig handbalharten sneller laat kloppen.
STOP.. Verder als de grenspoorten van Mill wil ik deze gedachte niet laten gaan.
Na de ‘Mokerslag’ die David Groene Ster uitdeelde aan Goliath MHV ben ik genoodzaakt weer te reageren:
De Millse heikneuters zijn een leuk ploegje met immer een goede instelling, maar vallen in het handbalwereldje op door erg hoog van de toren te schreeuwen, zichzelf op te hemelen en schromen zeker niet om vrijwel elke divisiegenoot via de pers de grond in te trappen.
Zeker zal dit deels komen door een plaatselijke journalist die normaal notuleert tijdens de dorpsvergadering maar nu sportverslagen schrijft en deze ’s maandags met de broek op de enkels al fieljeppend terugleest op pagina 16 van de plaatselijke bode.
Maar om de quotes van Richard “ik wil graag bondscoach worden’Louwers kan niemand heen:
24-11:
MHV-coach Richard Louwers verwacht vanavond geen enkel probleem. “ Wanneer we op volle sterkte spelen, dan schieten we ze weg. Als we op zestig procent van ons kunnen spelen, gaan we nog ruim winnen. Want CSV heeft twee redelijke opbouwers, maar voor de rest is het allemaal zeer matig.” Die ploeg weet van tevoren dat het kansloos is tegen ons.
Judo, kickboksen, rugby. Meer dan eens heeft Hurry Up niet te bieden, het heeft weinig met handballen te maken.
Van Groene Ster is niet veel meer over, ze mogen blij zijn als ze in de middenmoot mee gaan draaien. Vorig seizoen was het nog een redelijke ploeg. Nu zijn ze afgezakt tot een grijze muis.
Nu was het gister juist die Grijze Muis die de Millse muur afbrak. Groene Ster was in Zevenbergen op de beginfase na continu de bovenliggende ploeg en werd Bondscoach Louwers inclusief ‘de Millse Moker’, de broertjes Teun en Echiel ‘die technische zweefduiken doe ik thuis ook’ Hanenberg, Carlo ‘Stevige Staartmans’ Ensche en Rik ‘Angermanagement’ van Boxel op inzet en techniek met een “Zwitser Levens Gevoel’ afgetroefd.
Dit is geen pro-stukje voor de overwinnaar, maar een beschrijving van het genot dat de formatie uit Mill weer zwaar op hun bek is gegaan. Het gat met toekomstig kampioen HARO is opgelopen naar 4 punten. Nederland lacht weer om MHV en hoopt dat de zelf gegraven kuil waar men ingetuimeld is snel vol te storten met snel hardend beton om zo het handbal goden gedrag voorgoed te begraven.
Oder?