Toch nog even een leermoment voor een enkeling onder ons.
Is “een amsterdammertje die zichzelf graag hoort/ziet spreken” niet een pleonasme, net zoals b.v.
- Bourgondische Brabander
- Zuinige Zeeuw
- Lelijke Limburger
- Humorloze Drenth
Nu weer de voorspellingen en waar mogelijk een persoonlijke mening.
HA R&O - Bevo HC 2
Lijkt mij een leuke en snelle pot (zal er zeker zijn) die Haro zo maar kan verliezen als ze BEVO onder -en zichzelf overschatten. Bevo sprankelend en snel en Haro een ploeg met veel ervaring.Wel moeten ze nog wat rustiger gaan spelen en hun kans afwachten die moeten er dan wel in). Als de punten niet gedeeld worden, blijven ze in Rotterdam.
Groene Ster - MHV'81
Streekderby, dan weet je het maar nooit.
De thuisploeg wisselt zwakke met sterke wedstrijden af en ook MHV wint nog wel, maar steeds moeizamer. Volgens de geruchten steekt “de killer” niet in een optimale vorm en wordt hij door het Millse management gespaard tot 5 jan '08.
Ook gun ik die jongens uit Zevenbergen (of is het nou Etten-Leur) wel één puntje.
Hurry Up - Internos
De 3e leuke wedstrijd van dit weekend. Hurry Up een mengeling van jonge talentvolle spelers en ervaren nestors. Dit alles dan ook nog aangestuurd door een echte officier die zijn “strepen” als speler (aan de circel) en als trainer wel heeft verdiend. Internos een ervaren en soms (te) harde ploeg. Doe eens gek, laten ze ook hier de punten maar delen. Hoop voor Meersbergen dat hij zijn 2e contactlens gevonden heeft, zodat hij ook de overtredingen van zijn eigen ploeg gaat zien.
White Demons - Aalsmeer 2
Vroeger zou ik zeker voor de thuisploeg gaan. Alleen al vanwege de steun van hun publiek, die nu helaas zo massaal wegblijft. Denk dat de jonkies het moeilijk gaan krijgen tegen het altijd krachtige spel van de Demonen. Misschien 1 puntje ????
CSV - UDSV
Natuurlijk kan de rest van het team ook leuk ballen, maar CSV moet zich eigenlijk maar op 2 spelers consentreren. Met de lengte van CSV zou ik in de verdediging gaan voor een goed uitgevoerde Zweedse 6-0. In de aanval geduld en nog eens geduld. Zolang jullie de bal spelen kan van Dijk c.s. niet scoren. Ik ga met killer mee, ook hier één puntje.
Volendam 2 - VenS
Volendam kampt met geblesseerde spelers en volgens zeggen heeft de helft van de V&S spelers last van een tennis ellenboog. Dan breekt de 2e lijn geen potjes.
Denk een gelijk opgaande strijd tot en met het eindsignaal.
Quintus 2 - Hercules
Inderdaad twee heel snelle en jonge ploegen. Quintus hoeft niet in de 1e divisie te blijven, dat wel wordt door hun 1e overgenomen. Hercules wil zich een blijvertje tonen. Voorwaar potencieel genoeg. Toch denk ik dat Quintus nog niet helemaal uitgesparteld is en dit weekend minimaal 1 punt wil pakken.
Hoop dat er weer op de juiste wijze tussen de regels wordt doorgelezen. Zal moeilijk zijn want ik was op veler verzoek dit keer beknopt.
Prettig en sportief weekend.