stelling hoofdklasse

• stip

Hallo allemaal,

Naar aanleiding van de stukjes die ik hier regelmatig lees zou ik graag een stelling willen droppen:

Gezien het commentaar die op de tribunes/dit forum tijdens/over wedstrijden plaatsvinden mogen hoofdklasse scheidsrechters bijna niets fout doen en de rest van de partijen op het veld (teams/coaches etc.) wel.

De reden is dat ik vooral veel stukjes lees over dames die uitgebreid beschrijven wat de scheidsrechters allemaal wel en vooral niet kunnen, maar eigenlijk vrij weinig over het eigen spel. Zijn de scheidsrechters dan echt zo slecht of ontbreekt bij ons (ja, ik ben ook speler, ook scheidsrechter overigens) misschien een stukje spelregelkennis alsmede de toepassing daarvan.

• info

Scheidsrechters fluiten voor de fouten van de speelsters. Over het algemeen maken dus de speelsters meer fouten als de scheidsrechters. Als speelsters geen fouten maken, behoeven de scheidsrechters alleen nog maar te fluiten voor doelpunten. Wanneer coaches uitgaan van het bovenstaande en dit ook aan hun speelsters voorhouden dan krijgen we ook niet zo veel stof om over te praten. En wanneer de scheidsrechter in de ogen van een ander een fout maakt kan dat te wijten zijn aan de waarneming van de scheidsrechter die in het veld staat en niet langs de kant, waar men soms een ander beeld heeft van wat men ziet.

Daarnaast moet wel gezegd worden dat sommige scheidsrechters de leeftijd hebben om niet meer te moeten willen fluiten op een bepaald nveau en moeten de afdeling ook eens beter kijken naar welke scheidsrechters ze op welke wedstrijden zetten. Het kan niet zo zijn dat speelsters die 4 tot 6 uur trainen in de week een scheidsrechter krijgen in een wedstrijd in de jeugddivisie die niet van de middenlijn afkomt. Dat is dan geen promotie meer voor het handbal.

• FritZ

Combinatie, beter kijken naar de juiste scheidsen

én alle jeugdleden op A jeugdleeftijd verplicht scheidsrechterscursus laten volgen!

Iedereen begrijpt dan mere de kleine details van de regels en weet hoe het is om aan die kant te staan. Een klein deel gaat hte leuk vinden en verjongt hoognodig het bejaardenkorps!

• stip

veel mensen hebben niet durven te reageren zie ik :-) … wel opvallend dat ze een grote mond hebben, maar hier blijkbaar geen antwoord op.