Regioklasse B, ronde 4

• Sjonnie 21

de Gazellen - Univé/Achilles

Reehorst - Schuytgraaf/Swift 2

ASV UDI '96 - Swift H

VHC - Wijnandia

Flexpoint/V&L 2 - Blerick

Witte Ster ‘75 - Jupiter ’75

- Zou de Gazellen de punten in eigen huis kunnen houden? Spannende pot, 22-22.

- Reehorst na een knappe overwinning op Hakketak Blerick zullen de punten in eigen huis houden, 26-23

- Udi is lastig te verslaan en Swift Helmond is daar niet tegen bestand, 28-25

- Na een gelijkspel tegen Swift 2 houdt VHC de punten in eigen huis met een miniem verschil, 27-26.

- V&L wint dit Limburgse onderonsje en handhaven zich aan kop, 32-24

- Witte Ster houdt de punten in Waspik na een makkelijke overwinning op Jupiter, 29-22

Wat denken jullie ervan?

• No : 16

de Gazellen - Univé/Achilles

Reehorst - Schuytgraaf/Swift 2

ASV UDI '96 - Swift H

VHC - Wijnandia

Flexpoint/V&L 2 - Blerick

Witte Ster ‘75 - Jupiter ’75

- Gelijkspelletje

- Derby;nipte overwinning voor de thuisploeg met wederom en uitblinkende keeper.

- UDI uit altijd lastig; makkelijke overwinning voor UDI.

- kan alle kanten op …. dus maar een gelijkspelletje.

- V&L wint dit Limburgse onderonsje met 2 doelpunten verschil????

- Witte Ster ; vanwege thuisvoordeel.

• arnhem1

Gazellen wint - fysiek wat sterker 26-23

Reehorst wint - goede keeper

UDI - wint, komen na zwakke start op stoom

VHC wint - thuis bijna niet te kloppen

V&L 2 wint - scoren gewoon te makkelijk

Witte Ster gelijk, hoewel het eraan ligt hoeveel Tachos er mee kan doen

• CARLOS TNT

Achilles wint met 1 verschil

Reehorst 6 verschil

UDI wint met 4 verchil

wijnandia wint met 2 verschil

V&L wint met 3 verschil

Jupiter wint met 3 verschil, wij spelen met elke wedstrijd beter… maar wie legt me dat verhaal van wittester/tachos even uit? snap daar namelijk niks van, klinkt als competitievervalsing?

• Sjonnie 21

Zo klinkt het mij ook in de oren, dus iedereen die daar meer over kan vertellen is welkom…

• De Stip

Voor zover Wij (nandia) het weten, hebben enkele spelers van Witte Ster dispensatie om zowel bij Tachos mee te trainen (en spelen??) als ook bij Witte Ster. Volgens mij mag dat maar 1 jaar en is het helaas geen competitievervalsing.

Het fijne weet ik er ook niet van, maar helemaal eerlijk is/voelt het natuurlijk niet…temeer omdat het juist dié spelers zijn die het verschil maken bij Witte Ster.

Nu is het niet zo dat wij daardoor verloren hebben, wij speelden ook onder ons niveau…en net als jullie (Jupiter), worden ook wij elke weet wat beter ;-).

Voorlopig eerst maar even focussen op a.s. zondag in Valkenswaard.

• insider

Witte Ster en Red Rag/Tachos hebben een associatie met elkaar afgesloten( paar teams). Deze kunnen dan over en weer spelen. Zie ook Hurry Up en Haro.

Deze associatie wordt wel telkens voor 1 jaar afgesloten.

• Sjonnie 21

Heb toch het idee dat dat niet echt een goede ontwikkeling is. Je houdt zo wel 2 clubs in stand, maar competitievervalsing ligt wel heel nadrukkelijk op loer. Misschien kom ik meer uit de steentijd, maar ik ben van mening dat je voor 1 club speelt en niet zomaar kan switchen. Het is toch te gek dat je je bij je club kan vastspelen als je bij een lager team meedoet, maar dat je bij deze constructie heen en weer kan blijven hoppen…

• CARLOS TNT

vindt ik ook… daar heb je toch een 2de team voor?

• arnhem1

Ik denk dat je in grote lijnen gelijk hebt Sjonnie. Ik vind ook dat er streng gecontroleerd wordt en dat spelrs snel in team 1 vast zitten, de mogelijkheden om binnen een club te schuiven zijn gering, vandaar nog eens de waarschuwing van het NHV dat er gecontroleerd wordt op teamopgaven en wat er werkelijk op de wedstrijdformulieren staat vermeld. En misschien is dat ook wel terecht, maar kleinere clubs kunnen daar soms moeite mee hebben.

Wat ik me wel voor kan stellen is dat een dergelijke regeling wel geldt voor spelers onder de 18,die zo mee kunnen trainen bij een eredivisieclub en af en toe wat speelminuten daar krijgen. Meer speeltijd op een lager niveau zoals in onze klasse dan bij de eigen club.

Als ik naar de wedstrijd van Wijnandia keek heeft daar een Tachos doelman gekeept zonder binding met Witte Ster, zoiets zou dan niet mogen. Ook die grot cirkelspeler heeft al een wedstrijd in Tachos 1 gespeeld, wat naar mijn mening dan ok niet kan.