dames handbal gaat naar de klote

• Terror Jaap

Hoe kom je er nou bij dat dit een Tijsterman en Röttger hier beter van zouden worden? Zij zijn gewoon in dienst bij het NHV…

Ik ben persoonlijk ook geen fan, maar heb geen oordeel over hun huidige functioneren (heb Monique alleen gekend als trainster en heb nog onder Sjors getraind). Zij moeten echter alleen beoordeeld worden op hun prestaties en wat dat betreft heeft Tijsterman een mooie zomer achter de rug en moet Röttger straks het EK in 2008 zien te halen.

Ik denk dat we het allemaal eens zijn over het doel van het Nederlands damesteam (vaste deelnemer worden van het EK en WK en zich op de lange termijn eens plaatsen voor de OS), maar zijn we het er niet over eens hoe we dit moeten bereiken.

Iedereen praat trouwens over onze zwakke damescompetitie, maar de dames presteren ook dit seizoen weer beter dan de heren in de diverse Europacups!

• jopiedewit

Als papendal zich gaat onder brengen bij udsv dan is het heel makelijk Ton v Born zit daar en die is wel bereid om zijn zakken te vullen over de rug van jonge meiden ( heeft hij ervaring mee) en dat samen met burgers en natuurlijk teisterman de nadruk op man, en natuurlijk onze meeloper rotger, de clubs moet nu iedereen afstaan anders worden deze meiden niet gebruik of krijgen nooit een uitnodiging om uit te komen voor jong oranje of oranje. Er lopen zeker betere speelsters rond in nederland die meer kwaliteit hebben als de meerderheid op papendal, volgens mij is dat gewoon eerste divisie niveau wat daar nu zit op een enkeling na dan. Normaal is het zo bij andere sporten dat je gekozen wordt op je prestatie bij je club of je ontwikkeling maar hier is het zo dat je gekozen wordt omdat je in papendal overnacht en logeert. Alsof niemand er verstand van heeft bij de clubs (trainers zijn niet goed genoeg volgens papendal begeleiding) behalve die halve zachte trainers/sters in papendal.

• gewoon toeschouwer

Zet alle resultaten vanaf dat BB begon met de “meiden met een missie” eens op een rijtje en zet daar alle inspanningen eens tegenover. Hetzelfde geldt voor de jeugd, hoelang is Tijsterman al bezig? Een jaartje of 12? Als je de zaken echt goed wil aanpakken dan moet je trainers op hun resultaten aanspreken. Bij het NHV beoordeelt Rötger zichzelf. Als Rötger,Burgers en Tijsterman hun zin krijgen, dan zitten straks 11 eredivisie clubs het kampioenschap van hun concurrent mee te financieren. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat handballend Nederland dit laat gebeuren. De talenten in één club, dan moet die club dan ook maar de kosten van de handbalacademie dragen. Vanuit het NHV zou er geen euro meer op de begroting mogen staan.

• tijdspel

Je vergeet Tienstra in dienst van het NHV,o.a. keeperstrainer Handbalacademie en spelersmakelaar….

• jopiedewit

en tienstra is leverancier van HERBA LIFE voeding voor de meiden bij oranje en papendal

• Utrecht Fan

Ik kan het mij goed voorstellen dat ‘men’ een mening heeft over speelsters bij de verenigingen weghalen.

Wat ik bijzonder a-sociaal vindt is het op de persoon spelen. Zeker als het ook nog eens gepaard gaat met beledigingen. dat maakt de argumenten niet sterker maar alleen maar zwakker. iemand met de - naar zijn mening - juiste argumenten heeft het niet nodig om beledigend te worden.

Jammer dat een op zich goede discussie zo loopt.

• Supporter

Ik ben het wel gedeeltelijk met de Utrecht Fan eens. Schelden en beledigen heeft geen enkel zin.

Echter wanneer van bovenstaande reacties maar de helft waar is vind ik toch dat het NHV hier zijn conclusies uit moet trekken. Blijkbaar is er heel veel onvrede en moet er eens beter naar de verenigingen geluisterd worden.

• kwakkel

hebben ze al naar de mening van de speelsters zelf gevraagd??

• gewoon toeschouwer

In deze discussie ontkom je er gewoon niet aan om man en paard namen te noemen. Ik ben het met Utrecht Fan wel eens dat de discussie beschaafd moet blijven want de hele kwestie is ernstig genoeg. En wat de opmerking van Kwakkel betreft: De speelstertjes in kwestie kunnen nauwelijks al een mening vormen. Die vinden het al heel wat dat ze “uitverkoren” zijn om in Papendal te mogen verblijven.

En ik denk dat hun mening er niet zoveel toe doet. Het gaat er om of de nationale competitie er sterker op wordt als alle talenten bij de clubs weggehaald worden en bij één club ondergebracht worden. En daar dienen de clubs(lees NHV leden) zich over uit te spreken.

• borisje

Als ze dat geld van die ‘handbalacademie’ nou gewoon besteden om het hele dameshandbal beter te maken ipv die paar “talenten”… Als het algehele niveau in de eredivisie omhoog gaat hebben ze daar veel meer aan… Zon hele jonge ploeg in de eredivisie laten spelen komt nooit goed!! En ze zouden ook lang geen kampioen worden, ze hebben gewoon de ervaring niet en de meesten zijn nog niet eens zover! Bij volleybal werkt het omdat die dames al een stukje ouder zijn, allemaal al jaren eredivisie-ervaring hebben en omdat er veel meer geld is. Handbal is gewoon niet populair genoeg…