Red-Rag Tachos zinkend schip?

• John Doe33

Het handbal nieuws zo volgend de afgelopen week vrees ik dat het wel eens op termijn afgelopen kan zijn met Tachos uit Waalwijk.

DIt jaar zal er wel weer een noodverband gelegd kunnen worden, maar op termijn zie ik het somber in.

Drijvende kracht achter de prestaties en aantrekken van spelers is Piotr Konitz.

Nadat zijn zoon de club vorig jaar al verliet zal hij na dit seizoen Tachos ook de rug toekeren.

De zeer smalle selectie van vorig jaar is verder afgebrokkeld en bestaat louter uit spelers zonder clubbinding. Na Mike Tadey is ook Nicky Eimers vertrokken na een conflict met het bestuur, om nu handbal Rotterdam weer op de kaart te zetten. De regio waar ze wel binding mee hebben. Ook Henrico van Best heeft inmiddels besloten de club te verlaten. Verschillende spelers zijn in gesprek met andere eredivisie ploegen, maar daar is verder nog geen duidelijkheid over. Wel zijn er een keeper, een hoekspeler en 2 talentjes ( die vorig jaar al gele seizoen op de bank zaten ) aangetrokken.

Het aantrekken van spelers uit de regio is wederom niet gelukt. Spelers uit de 1e divisie van zowel MHV '81, White Demons als Groene Ster maken niet de overstap naar Waalwijk. In de pers wordt als rede gegeven dat ze het niveau vinden tegenvallen en er geen hechte/leuke groep staat. Alledrie de clubs spelen top 1e divisie en vinden de uitdaging groter om te proberen met hun club het hoogste niveau te bereiken.

Dhr. Schilder van Tachos vindt het nodig MHV '81, White Demons en Groene Ster af te zeiken in de pers en schuwt het noemen van namen daarbij zeker niet.

Hier wordt maar weer aangegeven hoe de club in elkaar steekt, en mocht er dit jaar geen noodverband uit Polen ( wat buiten het team van Kielce valt ) komen dat zal het bij de heren net als bij de dames gaan –> opheffing van het team, terugval naar 2e klasse.

Reacties in het nieuws:

Henrico van Best na zijn overstap naar Neerpelt:

Na twee keer te hebben meegetraind, besloot hij de overstap te maken. “Waarom? Het plaatje was daar beter dan bij Tachos. Financieel, maar ook als je kijkt naar de groep die er staat en de sfeer binnen de club.”De oud-speler van het Kaatsheuvelse DESK speelde vijf jaar lang met plezier bij Tachos, zo benadrukt hij, maar Van Best heeft ook enkele kritische kanttekeningen. "Het is geen echte vereniging. Er worden altijd jongens van buitenaf gehaald.

Dhr. Schilder bestuurslid van Tachos:

Minder positief was het bestuurslid over de spelers van het Berkel- Enschotse White Demons en MHV'81 uit Mill die weigerden de overstap naar Tachos te maken. “Ze hebben ons andere redenen opgegeven dan aan hun clubs en indirect aan de media. Zij willen de uitdaging niet aangaan, is mijn interpretatie. Dat begrijp ik helemaal niet. Neem nou Geerten Segers van Groene Ster. Dat zou echt een toegevoegde waarde kunnen zijn voor ons, maar uiteindelijk wil hij twee jaar op rij niet de overstap maken. Gebrek aan ambitie is het, maar goed, aan spelers zonder ambitie hebben we ook geen zak.”

Reactie trainer en spelers MHV '81:

De trainer is blij dat Teun Hanenberg en Rik van Boxel de lokroep van Tachos konden weerstaan. “Zij waren óók niet onder de indruk van de interesse. Bovendien zitten ze hier goed; een selectie die een vriendengroep is en waar ook nog eens veel rek in zit.”

Reactie trainer en spelers White Demons:

De andere spelers blijven gewoon bij de club, hoewel doelman Marco Vugts, rechterhoekspeler Remco Sonnemans en de Duitse opbouwer Jonas Gorris op het verlanglijstje stonden van de Waalwijkse eredivisionist Tachos. “Zij hebben een paar keer meegetraind, maar de sfeer en de sterkte van die selectie vonden zij niet de moeite waard om over te stappen. En ze hebben het hier ook goed naar hun zin”, aldus technisch mananager Wim Klerkx.

• muppet

ik denk dat john het bij het goede einde heeft.

niet alleen eimers(haro),tadey( vorig seizoen al volendam, nu haro) en van best(neerpelt) zijn dan weg , maar ook gilmaro piter(haro), vladan mijhalkovic(stopt), en op de valreep ook dimitri van den hoed(haro) vertrekt bij tachos.

de nieuwkomer imre obbens(?) gaat ook niet meer door, heb ik in de wandelgangen gehoord. en daar circuleert ook het verhaal dat sabi jemai overweegt om te stoppen

van het basis team dat de beker 2 jaar geleden won is alleen nog sahbi jemai over.

zonde, maar dat is wel het verhaal van tachos. iets wat me ook opvalt is dat spelers die daar hun carriere zijn begonnen vrijwel nooit terug keren bij tachos. op nijdam na dan, maar die woonde 3 meter van de sporthal vandaan, en die is ook helemaal klaar met tachos.

wat hou je over ? good old erwin jansen, 2x stuiver. osvaldo damata gomes, roel verhoeven, 3tal van olympia oss, nieuwe keeper ben even ze naam kwijt, en jean paul stijnen. en wat ‘talenten’ van witte ster.

ik zeg piotr, zit dat jaartje nog even uit, maak je niet te druk en vertrek dan naar kielce bv ;)

• Pieter

Gilmaro Piter was geen toegevoegde waarde bij Tachos,

Snap niet waarom Jean Paul Stijnen naar Tachos gaat als de helft weggaat?

• muppet

nee dat maak niet even niet uit denk ik.

t gaat om het totaal beeld. en als we het over toegevoegde waarde hebben, dan stellen die jongens van oss ook niks voor, en dan maar te zwijgen over de witte ster jongens. niets tegen die jongens persoonlijk hoor. maar zij hebben ook die kwaliteiten niet.

• GS

Wat maakt men zich druk om Tachos?

Hebben V&L en Sittard het zo goed op orde? Nieuwegein? Quintus? E&O?

Vorig jaar was Tachos ook afgeschreven. Wat heeft de kleine selectie van Pjotr toen gedaan? Met Kerst al gehandhaafd. Zonder noodverbanden. En grotendeels zonder de vertrokken Eimers.

Waarom hoor ik niemand over BEVO? Met alle middelen en ruimte afgetroefd door Sittard (4x). Hoelang duurt het voordat daar openlijke kritiek komt. Zeuren over blessures met de beste/ ruimste selectie van Nederland.

• muppet

uhmmm omdat de discussie over tachos gaat en niet over al die andere clubs?

• fu yong hai

was sittardia vorig jaar niet ook afgeschreven?

• GS

fu yong hai schreef:

>

> was sittardia vorig jaar niet ook afgeschreven?

Ja, en dus onterecht. Lijkt wel of een paar mensen structureel willen afgeven op Tachos. Iedere paar weken moet Tachos besproken worden terwijl andere teams met vergelijkbare of zelfs mindere “vooruitzichten” (verrassingen zullen volgen, favorieten zullen falen) elke keer weer onbesproken blijven.

En gezien de gedetailleerdheid van de kritiek komt deze van niet ver buiten de vereniging. Wellicht kan deze anonieme bron Tachos verder helpen door eens contact op te nemen met de technische staf van Tachos. Wellicht heeft hij nog constructieve tips die in een informeel gesprek besproken kunnen worden.

Lijkt wel een gevalletje van: “schijten op het bord waarvan je gegeten hebt!”

In elk geval allen veel succes volgend jaar! Ook de criticasters!

• Guilherme

Discussie????

Vuilspuierij zul je bedoelen…….

Gezien de omstandigheden, spelerswisselingen, blessures, het overlijden van 4 mensen binnen deze club in een half jaar. Noem mij eens een club welke het sportief beter heeft gedaan. Dat de bank niet breed was wist iedereen, de jonge spelers komen dan ook allemaal rechtstreeks uit de A jeugd. En toch hebben die ook al goede dingen laten zien, ben dan ook benieuwd hoe ze zich ontwikkeld hebben. Nee ik denk dat Tachos dit jaar weer gaat meestrijden in de bovenste regionen. Vergeet niet dat vorig jaar veel wedstrijden verloren zijn gegaan met een miniem verschil vanwege dat men niet kon wisselen, en slechts 1 keeper beschikbaar was. Zoveel pech als afgelopen jaar was echt niet normaal.

Dat het jammer is dat Tachos geen goede jeugd opleiding heeft, is een feit. Dat ze dan vervolgens ook vissen bij de 2 clubs met de beste jeugdopleiding van Brabant ( Olympia en Witte Ster ) is dan ook begrijpelijk. Maar doen de clubs uit de 1e divisie soms anders. Hoeveel spelers uit Mill spelen in MHV, de helft komt weer uit de regio van Oss ( Olympia en Dos)

• Amsterdammertje

Wat zijn we weer heerlijk met z'n allen onze sport hier aan het promoten.