Scheidsrechters

  • ReneHVD

    Ik wilde eens een topic openen over scheidsrechters die je graag ziet komen fluiten.

    Bijna iedereen heeft wel eens zoiets van moeten wij nou die scheidsrechter hebben.  Maar er zijn natuurlijk ook scheidsrechters waarvan je iets hebt fijn als die komen, en genoeg scheidsrechters waarvan je geen voorkeur positief of negatief hebt.

    In dit topic wil ik graag de scheidsrechters benadrukken waarvan je het niet erg vind dat die fluiten.

    Stefan Hageman - Artemis

    Mathieu van Kreij - Onbekend

    Ivo Verlangen - OBW

    Wie heeft er nog meer input om eens een keer positief de scheidsrechters te benaderen.

  • martijnNR20

    Ik kan hier wel op antwoorden.

    Ik vind dat je hiermee ook de scheidsrechters slecht maakt, want waarom zullen we het hier over hebben gaan we daan ook over welke clubs we graag zien en welke niet en of welke coach we graag zien en welke niet. Ow en dan ook niet de spelers vergeten en nog belangrijker het publiek.

    Alle scheidsrechters doen het  voor hun plezier en ze kunnen niet allemaal goed fluiten maar doen allemaal hun best.

    Hoe hoger je komt hoe beter de scheidsrechters maar ook de spelers en coaches enz wat mij ook logisch lijkt.

    Ik snap waarom je deze topic begint maar laten we eerst eens naar ons eigen gedrag kijken en ons spel.

    Is dat allemaal wel even correct. Kijk zelf dan even naar jullie laatste wedstrijd hoe bepaalde mensen tekeer gingen.

    Laten we het erop houden dat als de scheids aan beide kanten gelijk fluit moet het niet uitmaken of ze nou goed of slecht fluiten.

    Laten we nou iedereen in hun waarde laten en eerst naar ons doen kijken.

    Ik zie elke scheids graag komen zolangs ze maar hun best doen en aan beide kanten gelijk fluiten.

  • Hank

    Aii rode kaart gepakt René? Verklaart meteen waarom je deze discussie begint.

    Ga nou eerst op sportief gebied eens een discussie aan en winnen (punten pakken) en hou eens op met interessant doen op het forum.

    Leunen op pa en zoon Pragt helpt niet.

  • ReneHVD

    Ik ben het helemaal met Martijn eens, als een scheidsrechter aan beide kanten gelijk fluit, zul je mij niet horen. Overigens was die balans ver te zoeken de laatste wedstrijd.

    Ik heb dit seizoen ook niet te klagen over de scheidsrechters, en 2 van de 3 genoemde scheidsrechters dit seizoen ook nog niet gehad, maar van deze 3 scheidsrechters vind ik dat ze de potentie hebben om hogerop te gaan fluiten.

    Er zijn ook zat scheidsrechters waar ik geen enkel probleem mee heb, Zo ook met de scheidsrechter voor komend weekend. Ook scheidsrechters mogen fouten maken. Dit doe ik ook, zowel als scheidsrechter ( want ja dat ben ik zelf ook) en als coach.

    En ik begrijp dat een scheidsrechter er voor het plezier moet staan, maar ze moeten er ook voor zorgen dat de spelers met plezier kunnen handballen.  Dit was afgelopen weekend niet zo. Ook dit is dit seizoen anders geweest, Zo ook bij de grote nederlaag tegen Cabezota, waarbij we een behoorlijke nederlaag moesten slikken, maar dit vooral door het niet uitvoeren van onze eigen taken kwam, en verder door de kwaliteiten van de tegenstander die ook gewoon goed waren.

    Overigens Hank, leunen op Pa en Zoon Pragt doe ik niet hoor,  Pa Pragt was alleen maar mee door meerdere afzeggingen binnen het team, en ik de wedstrijd belangrijk genoeg vond om toch met 2 wissels te kunnen spelen.

    De punten die gaan wel weer komen, ik heb voldoende vertrouwen in deze ploeg, en ook in het scheidsrechterskorps, maar ook die verdienen soms een extra pluim als ze het goed doen. Jullie benaderen het als heel slecht, maar dat was niet mijn insteek, ook al zou je dat wel kunnen denken na afgelopen wedstrijd.

    Zondag gaan we gewoon lekker aan de bak tegen Erix met een scheidsrechter die volgens mij prima in staat is om die wedstrijd in goede banen te leiden.

    Daar zit het probleem helemaal niet in, de 3 door mij genoemde namen fluiten alleen op een manier die me extra aanstaat. Waar er gewoon lekker gehandbald mag worden zonder gezeur,

    Maargoed jullie lezen dit topic blijkbaar anders, en dat vind ik heel jammer.  Maar dat is de keuze van de lezer.