4e Ronde Heren Eerste Divisie.

  • Teo

    Handbal met of zonder hars is nou eenmaal anders dat is geen geneuzel maar een feit.

    Je hebt nu eenmaal een andere techniek nodig om met hars te spelen.

    Dat zie je aan jeugdspelers die voor het eerst met hars gaan spelen, alle ballen worden op de voeten gepasst.

    Daar staat dus ook tegenover dat als je altijd gewend bent om met hars te spelen je je daar dus ook weer op moet aanpassen.

    Je hebt inderdaad hele goede ballen maar dat is toch niet hetzelfde.

    Maar goed het veranderd verder niets aan het feit dat sommige sporthalbeheerders het niet toestaan helaas.

    Deze teams hebben nu eenmaal wel een voordeel omdat zij beiden gewend zijn ook geen geneuzel maar gewoon een feit.

    En je vraagt je toch altijd weer af ‘Stel dat zo’n team wel promoveert naar de eredivisie wat dan? Dan gaat het vaak wel of wordt er een andere oplossing gezocht.

    Jammer dat dat nu dan niet kan.

    Alle teams veel succes dit weekend!

    Goed om te zien dat de topic over de 1e divisie mannen leeft!

  • Truus

    Je mag zonder hars in de ere divisie handballen, niet dat dat slim is, het ere divisie platform stelt richtlijnen op, die wenselijk zijn als teams in de ere divisie gaan spelen. Maar de officiële regels blijven die van het NHV en die zijn leidend, in de regels staat dat zaalbeheer beslist of er wel of niet met hars gespeeld mag worden, als het niet mag is dat de regel volgens het NHV.

    Waarbij ik zeker niet wil stellen dat dit een goede of slechte zaak is, ik wil alleen duidelijk maken hoe de regels zijn.

  • Harsliefhebber

    Hars geneuzel? Helaas bepaalt dit wel het gehele competitie verloop.

    Wederom is MHV het beste voorbeeld. Een zeer matige ploeg die uit fors van Aalsmeer verliest maar wel thuis van de veel betere Haro en Venlo winnen.

    Zeer jammer voor het handbal dat zo aantrekkelijk kan zijn wanneer er met hars wordt gespeeld. Sneller, meer leuke acties, dynamischer enz,enz.

    Zouden deze clubs zoals Mhv echt hun best doen om met hars te mogen spelen of maken ze er bewust misbruik van. De wedstrijden zijn in ieder geval niet aan te zien. Belevingsniveau is 2 klassen lager.

  • malukutengara

    Wat een bullshit @harsliefhebber. Vorig jaar heeft mhv uit van aalsmeer gewonnen en ze hebben bijna de hele competitie bovenaan meegedaan. Ze hebben ook genoeg uit wedstrijden gewonnen. Maar we zullen het zien deze competitie. Maar het is in ieder geval grote onzin. Ga gewoon lekker handballen en niet zo zeuren over dat harsgebeuren

  • piet

    @malukutengara

    Jijzelf nooit op niveau gehandbald. Anders had je wel anders gereageerd.

    En trouwens. We zijn bezig met seizoen 2014/15 en dit jaar heeft MHV echt wel dikke klop van Aalsmeer gehad.

  • Harsmoet

    Alleen al dat “niet zo zeuren over dat harsgebeuren”. Je hebt dus duidelijk zelf altijd voordeel ervan gehad dat je niet met hars mocht spelen, of je bent niet verder gekomen dan de 1ste klasse afdeling waar je toch al niet met hars speelt.

    Handbal op niveau wordt gespeeld met hars. Zelfs MHV weet dat zij zelf voordeel hebben van het feit dat er thuis niet met hars gespeeld mag worden.

    Als je alleen al kijkt naar de keeper, die het zoveel makkelijker heeft in een wedstrijd zonder hars. Ballen worden minder hard gegooid en minder scherp, dus makkelijker keepen.

    In tegenstelling tot de tegenstander die altijd zonder hars traint, meer gewend is om te schieten zonder hars, meer vertrouwen heeft in het eigen schot zonder hars.

    Als je met hars speelt zie je handbal zoals het hoort te zijn. Zonder hars spelen is als 11-handbal..ouderwets en niemand die het wil zien.

    Gemeentes betalen zwembadpersoneel om het zwembad schoon te houden. Filters draaien dag en nacht.

    Kunstgrasvelden worden overal aangelegd door gemeentes.

    Maar een zaalbeheerder betalen die een hal schoonmaakt gaat dan weer te ver.

  • Daan

    Gaan we weer met de harsdiscussie en hierboven zag ik toch iets waar ik erg hard om heb gelachen.

    “Zonder hars spelen is als 11-handbal..ouderwets en niemand die het wil zien”

    Als dat zo is “harsmoet” ga mij dan maar eens uitleggen waarom in Mill de tribunes eigenlijk altijd stampvol zitten. Het is er in ieder geval drukker dan bij menig ander eerste divisie clubje met hars. Dus dat argument is ontzettend grote onzin en je haalt je halve verhaal er al mee naar beneden. ;-)

    Wat niet wil zeggen dat ik het niet met je eens ben. Ik denk dat je met hars inderdaad beter kan handballen. Fluit (en speel) zelf wedstrijden zowel met en zonder hars. Omdat ik zelf geen hars gewend ben (ook bij ons in de sporthal mag het helaas niet) vind ik dat iets fijner, maar ik zie wel dat er beter kan worden gegooid met wedstrijden waarin met hars gespeeld wordt, dus ja ik denk dat je inderdaad beter kan spelen/ gooien met hars dan zonder. Het niveau van een wedstrijd gaat er meestal van omhoog. Het liefste zou ik dan ook zien dat dit in de hoogste klasses overal werd toegestaan. Maar dat is al jaren niet zo en daar moeten we met zn allen maar rekening mee zien te houden. Dat sommige verenigingen dat overduidelijk niet kunnen, of willen en dan in een niet-hars wedstrijd (in de eerste divisie vaak in Mill) op de bek gaan…. Tja je weet als vereniging wanneer je naar de Looierij moet, train een paar weken van tevoren ook zonder hars en ik weet zeker dat er een stuk beter gegooid wordt in een wedstrijd dan wat ik daar soms zie. Handballen zonder hars hoort er helaas ook bij.

    Verder snap ik niet zo goed waarom er continu op een verenging wordt gezanikt door sommige mensen. Ik weet dat sommige spelers van MHV veel liever met hars spelen dan zonder. Het punt is dat gemeentes er niet aan willen om hars toe te staan. Dus als je ergens wilt klagen, doe het dan bij de gemeente. De clubs zelf kunnen hier weinig aan doen.

    De groeten en iedereen heel veel succes in de competitie.

  • Champus

    De 5de ronde komt er aan. Roept u maar:

    5. Speelronde van 04.10.2014 tot 05.10.2014.

    KRAS/Volendam 2 - Gemini

    Atomium'61 - WHC

    Havas - Targos Bevo Hc 2

    HandbaL Venlo - Quintus 2

    HARO Rotterdam - AHV Achilles

    FIQAS/Aalsmeer 2 - Sittardia

    DIOS - Lagerhuis Mill/MHV '81