DB jeugddivisies

  • tijdspel

    Binnenkort start de DB-categorie weer met de zaalcompetitie.

    Het NHV heeft haar wens vervuld en 4 jeugddivisies opgetuigd, waar de naamgeving een geografische duiding aangeeft ( NW/ZW/NO/ZO)

    Mogelijk is de verantwoordelijke geografisch wat minder onderlegd want clubs als ZAP, SEW, VZV zijn ingedeeld in ZW, waar bv Zeeburg en DSS in NW ingedeeld zijn.

    Ook opmerkelijk is het feit dat 6 van de 8 NK-gangers in ZW zijn ingedeeld. Clubs als VOC-Quintus, SEW en in iets mindere mate VELO en VZV zijn toch toonaangevend in deze categorie. De laatste 4 NK leverde bv 3x SEW-Quintus op in de finale.

    Zoals de zaken nu liggen gaan de nummers 1 en 2 van de jeugddivisie naar het NK. Veel sterke teams zullen afvallen en beduidend mindere teams gaan strijden om plaats 3-8.

    ik mis eigenlijk het idee wat er achter de indeling ligt. Misschien kan iemand hier duidelijkheid in scheppen.

    Overigens speelt dit ook bij DA, niet bij DC.

    Ik hoop dat we nog niet overgaan tot voorspellingen etc, laten we dat over enkele weken doen.

    PS.

    Waar kunnen we de uitslagen vinden van het Kwiek Raalte toernooi.

    Ik las alleen de finale's die qua winst verdeeld werden tussen VOC en Quintus.

  • Brabant

    Inderdaad de grote vraag waar het idee van deze indeling ligt. Waarom de eerste klasse opheffen en een reeks divisies maken waarin de kwaliteit en onderlinge verschillen enorm zullen zijn. Zet daarnaast de sterkere verenigingen alle maal in 1 divisie wat is dan de meerwaarde? We moeten waken voor te vroeg oordelen maar het niveau van enkele divisies lijkt op voorhand zeker gedaald. Dit geldt voor de A en B divisie

  • truus

    @Brabant: welke teams spelen in die A en B poule dan?

  • nnbb

    Dat de poule van ZW zou vol zit met sterkere ploegen is geheel op hun verzoek gebeurt.

    Ik weet dat VOC was ingedeeld in de poule waar o.a. Zeeburg,DSS en Wasmeer zit en dat wilde VOC niet, ze wilde graag in de poule met o.a. Aalsmeer ,SEW en Quintus.

    Dus dat straks een aantal van deze ploegen niet op het NK staan is voor een groot deel aan zich zelf te danken omdat ze bij lekander in 1 poule wilde zitten.

  • rob

    Het is toch leuk voor de mindere ploegen dat zij ook op het NK mogen spelen. Of het ten goede komt van het NK is een ander verhaal. Ik denk dat niemand op wedstrijden zit te wachten van 30-2. Maar wij zullen het zien, misschien komt er wel wat anders uit de hoge hoed van het NHV. Bijvoorbeeld voorronde wedstrijden tussen de eerste 4 van alle poule's en de beste 8 spelen het NK.

  • Kees Toonen

    Niet vergeten dat het per team € 175 scheelt of je in de klasse of divisie speelt.

    Dus hoe meer teams in de divisie des te meer geld in het laatje van het NHV.

  • Opleiden

    Vanuit het oogpunt van het opleiden van meiden is het toch volstrekt logisch dat een club als VOC, maar ook andere in een zo sterk mogelijke competitie speelt. Daar leren ze immers elke week dat ze spelen het meest. Als dat dan tot gevolg heeft dat ze niet zouden kunnen uitkomen op het NK, dan moet dat maar zo zijn zullen ze waarschijnlijk denken. Een betere speelster word je door elke week op een zo hoog mogelijk niveau te spelen en niet door het perse spelen op een NK.

    Met alle respect, maar tegen clubs als DSS, Zeeburg, Wasmeer of nog minder heb je dan niets te zoeken.

  • Handbalster

    Jij begrijpt het tenminste@Opleiden