Scheidsrechters gezocht!

  • Scheidsrechterscommissie Oliveo Handbal

    Oliveo Handbal is hard op zoek naar enthousiaste scheidsrechters om onze thuiswedstrijden te bemannen. Ook zoeken we nog 1 bondsscheidsrechter. Ben jij woonachtig in de regio Zuid-Holland en lijkt het je leuk om A-jeugd en senioren wedstrijden te fluiten? Of je nu 1x in de 2 maanden of elke week wilt fluiten, iedereen is van harte welkom. Stuur een mail naar comsz@oliveohandbal.nl of laat op het forum je gegevens achter.

    Scheidsrechterscommissie Oliveo Handbal

  • Johannes

    Wat schattig zeg. Ik zou me zwaar verbazen als er scheidsrechters op reageren. Elke club zit in nood wat betreft scheidsrechters.

  • Boontje

    Tja dit lijkt me een geval van boontje komt om zijn loontje. Dit lijkt op een van de vele verenigingen die te weinig aandacht hebben geschonken aan het opleiden en enthousiast maken/ houden van scheidsrechters, want “die hebben we altijd wel….” dus niet!! Het zou helpen als deze verenigingen lieten merken dat het fluiten van wedstrijden belangrijk is, en dat je als scheids wordt gewaardeerd,want dat schort er bij sommige verenigingen nogal aan. Merk ik ook als ik zelf voor de bond ergens ga fluiten. Bij de ene vereniging wordt je komst meer gewaardeerd dan bij de ander… Jammer! Maar goed nu sommige verenigingen in nood zitten zullen ze er misschien wat van leren. Succes met het vinden van een scheids. Ik denk niet dat het je gaat lukken zo.

  • Scheids

    Als scheidsrechter heb ik bij de meeste verenigingen (vanaf 1970) weinig te klagen gehad over de verzorging. Maar pas nu de zaken vanaf het bondsbureau worden geregeld raak ik soms te tranen toe beroerd (het zou GEroerd moeten zijn).

    Vandaag kreeg ik een brief met dank voor mijn inschrijving als scheidsrechter. Er zat zelfs een cadeau in de envelop. Citaat: “Hierbij ontvang je als bedankje voor je inzet het komende jaar EEN AANTAL SCOREKAARTJES.” Einde citaat. I viel bijna van m'n stoel. Ik heb 11 (ELF) scorekaartjes ontvangen. Het gaat natuuuurlijk niet om de inhoud maar om het gebaar.

    Ik denk dat ik ze ga inlijsten. Dit maak ik misschien nooit meer mee.

    Met het meegestuurde legitimatiebewijs mag ik naar alle handbalwedstrijden, behalve die, die voor een handballiefhebber echt interessant zijn.En zelfs voor gewone competitiewedstrijden houdt het bondsbestuur het recht om dat toegangsrecht in te trekken.

    Vind je het gek dat verenigingen de grootste moeite hebben om scheidsrechters te behouden of aan te trekken?

    Oliveo wens ik oprecht succes met het vinden van de gewenste scheidsrechters.

  • Paul

    @Boontje.

    Niet te snel oordelen of een vereniging al dan niet actief is bezig geweest met het werven van scheidsrechter. Ik ben geen lid van Oliveo, kom wel uit dezelfde regio en weet toevallig dat Oliveo al langere tijd bezig is met het opleiden van scheidsrechters. Soms blijven ze, soms niet en een deel wil echt alleen voor de eigen vereniging blijven fluiten.

    En wat betreft de ontvangst van scheidsrechters…… ga ns langs bij Oliveo, dan zul je merken dat zij zeer goed voor de scheidsrechters zorgen.

  • Oliveo Handbal

    Bedankt voor de reacties. Wij verwachten absoluut niet dat er nu ineens allerlei aanmeldingen binnen komen, maar niet geschoten is altijd mis. Het lijkt me niet zinnig om (als je de vereniging zelf niet goed kent) te oordelen over het opleidingsbeleid.

    Maar wij zoeken hard verder, dankjewel!