Heren Limburg 2e Klasse ZO/2B

  • Bitterrr

    Hallo Heren van de 2e klasse 2B.

    Wat zijn de verwachtingen en voorspellingen voor het komend seizoen in de 2e klasse B in Limburg met de volgende teams. Ik ken niet veel teams, maar weet dat het een mix is tussen ploegen uit de 2e klasse en 3e klasse van vorig seizoen.

    BDC'90 HS1 - Hebben volgens mij een aantal oud-spelers van vroegere tijden teruggehaald. Verwacht daarom ook wel dat ze mee kunnen doen om de bovenste plaatsen. Kampioenskandidaat.

    Brunssum HS1 - Als het goed is zijn ze afgelopen jaar onderaan geëindigd in de 2e klasse. Weet verder helemaal niets van hun af. Lijkt me een moeilijk seizoen voor hun.

    BSAC HS2 - Vorig jaar gespeeld in de 3e klasse en hier als vierde geëindigd, verwacht dat ze in de middenmoot zullen eindigen.

    ESC'90 HS1 - Vorig jaar de nummer 2 in de 2e klasse. Verwacht daarom dat ze ook dit seizoen weer om de bovenste plaatsen mee zullen doen. Kampioenskandidaat lijkt me.

    Gemini (V) HS2 - Vorig jaar de nummer 3 in de 2e klasse. Weet niet of er iets veranderd is in de samenstelling, zo nee, dan lijken ze me ook weer bovenin meedraaien.

    Kerkrade HS1 - Vorig jaar 2e klasse, team is mij niet bekend dus kan hier niets over zeggen. Denk aan middenmoot / onderste regionen.

    Marsna HS1 - Vorig jaar moeilijk gehad in de 3e klasse. Denk dat ze het dit seizoen ook heel moeilijk zullen krijgen en zullen eindigen in de onderste regionen.

    MenG Optimo HS1 - 2 teams van MenG Optimo in dezelfde klasse, lijkt een beetje op competitievervalsing. Vorig jaar middenmoot 2e klasse, dit jaar weer denk ik.

    MenG Optimo HS2 - Vorig jaar 2e geëindigd in de 3e klasse. Team met ervaren rotten en fysiek, denk dat zij ook mee zullen doen om de bovenste plaatsen, kampioenskandidaat.

    Sittardia HS3 - Geen idee, wat hierin gaat spelen. Gok op de middenmoot?

    Smurfen United HS1 - Weet alleen dat ze vorig jaar met overmacht kampioen geworden in de 3e klasse (gezien de resultaten). Benieuwd of ze dit niveau ook kunnen laten zien in de 2e klasse. Verder weet ik helemaal niets over hun. Gok op positie in de middenmoot.

    Dit zijn mijn voorspellingen, met als kampioenskandidaten: BDC'90, Esc'90, Gemini 2 en MenG optimo 2. De rest zal onder deze 4 teams eindigen.

    Benieuwd naar de voorspellingen van de anderen!!!

    Veel succes komend seizoen!!

  • voorspelling

    Voor zover ik er zicht op heb kan ik het redelijk eens zijn met de eerste spreker. Al lijkt het me sterk dat Optimo 2 boven 1 gaat eindigen, maar wie weet ik ken ze niet. Ik ben het wel eens over het feit dat Brunssum het dit seizoen als er niks is veranderd, heel zwaar gaat krijgen. Verloren vorig jaar al alles vrij dik in de 2e klasse dus dat ze er nog in zitten is een wonder wat mij betreft en ik zie die ploeg ook als degradatiekandidaat nummer 1.

    En over de 2 teams van Optimo in een poule, het is niet handig, en het kan (zeker als die wedstrijden tussen beiden later in het seizoen gepland staan) zorgen voor competitievervalsing, maar ik denk dat een andere optie nog vervelender was geweest voor Optimo en andere teams. De andere “Limburgse” Poule is namelijk half Brabants geworden met clubs uit Schijndel, Helmond en Deurne.En om van Gulpen zuid limburg op zn minst 4x (ver) Brabant in te moeten rijden is ook niet optimaal.

    Ik hoop ook een beetje op de smurfen moet ik zeggen. Met zo'n grappige teamnaam heb je van mij de gunfactor wel mee.

    Succes.

  • Parkstad

    BDC,90. Na enkele magere jaren heb ik het idee dat handbal hier weer gaat groeien. Men heeft weer een duidelijke lijn

    ingezet en

    aangegeven wat hun visie is . Oud spelers die hier ooit gespeeld hebben kijken de kat uit de boom en zouden

    volgend seizoen weer willen aansluiten. Bestuur geeft voorwaarden aan en zo zal deze club weer snel hun naam

    maken.

    Brunssum> Niet veel gewijzigd enkele oud Minor leden naar hier overgestapt Dus de strijd met de laatste plaats tussen

    Minor en Brunssum wordt aan de bar geregeld…..Blij dat deze jongens er plezier in houden.

    Lees in het plaatselijke suffertje dat men de jeugd gaat bezoeken. Brunssumse jeugd die elders speelt heeft hier

    veel oren naar

    Gemini: Gewoon goede geleide club die bij de dames een enorme terugval heeft. De dames probeerden overal onderdak te

    krijgen weet niet waar ze beland zijn….. Voor mij onbegrijpelijk dat de heren

    afdeling maar niet promoveert. Nu Paul Coenen aan het bewind wellicht toch eens ??

    Optimo: Laten we het optimistisch houden. Hun reporter die de website levendig houdt met zijn wedstrijdverslagen mag

    nooit verloren gaan. Hun oud trainer verhuisd naar het Noorden van de provincie en daar aan de slag, zal een

    verrijking zijn.. (voor wie mag je zelf invullen)

    Kerkrade: Meer verleden dan toekomst???? Mannen profiteer van de teloorgang van het Kerkraadse voetbal en doe iets

    aan werving. Tijd is rijp nu

    Over de noordelijke ploegen weet ik weinig.

    Sittardia 3 (waar speelt Sittardia 2 dan?) zal in carnavalsseizoen weinig optreden denk ik

    Smurfen. Als ze willen dan winnen ze van iedereen

    verder Marsna een zwaargewicht als trainer maar daar ook weinig van de jeugd (lees niets)

    Veel succes allen komend seizoen

  • Kevin

    Nou, we wagen eens een gokje:

    Top:

    ESC'90

    Gemini

    Smurfen United

    Midden:

    BDC'90

    Kerkrade

    MenG Optimo 1

    MenG Optimo 2

    Onderaan:

    Sittardia

    Marsna

    Brunssum

    BSAC

  • Bitterrr

    Nog meer mensen die een voorspelling willen wagen? of ook in deze competitie actief zijn?