Dames Hoofdklasse C Voorbeschouwingen

  • Dames hoofdkl C

    Het nieuwe seizoen is gestart voor de dames hoofdklasse C

    Bfc 1

    Handbal Venlo 2

    De sprint 1

    Vhc 1

    Esc'90 1

    Rapiditas 1

    Noav 1

    Marsna 1

    Psv 2

    Margraten 1

    MengOptimo 1

    Rhv 1

    hier kunnen alle voorbeschouwingen geplaats worden.

    voorspellingen

    voorbereiding oefenwedstrijden

    nieuwe speelsters/trainers

    nieuwtjes

  • zomerslaap

    Volgens mij is iedereen hier nog met vakantie !

    Mijn voorspelling voor top 3 in willekeurige volgorde:

    BFC

    RHV

    ESC90

    Ik denk dat er zeer veel punten gestrooid gaan worden want veel ploegen ontlopen elkaar niet zoveel.

    Zal erg spannend worden !

  • Zomer?

    Ik denk ook dat er net als afgelopen jaar een hele kleine kopgroep zal zijn, en vooral onderin weer een grote groep die elke week voor de punten moeten vechten.

    Zelf heb ik nog weinig gehoord van veranderingen binnen teams? Ik weet dat er in Weert weer gewerkt wordt aan een nieuw team, en de sterkste speelster van VHC (vorig jaar) is vertrokken naar Bocholt heb ik gehoord. De nieuwe teams in de klasse ken ik niet. Venlo 2 jaar geleden toen ze nog in deze klasse speelden erg sterk, maar ik weet niet of ze veel kwijt zijn (aangezien ze al snel weer gedegradeerd zijn).

    Naar aanleiding van vorig seizoen denk ik dat BFC de grootste kans maakt op het kampioensschap. Was toen een leuk jong team dat een jaar lang heeft kunnen bouwen en net te kort kwam voor de titel. RHV ook een leuk team, maar ik verwacht dat BFC sterker zal zijn, RHV liet vorig seizoen en het jaar ervoor toch te vaak steekjes vallen.

    Bij ESC is het afhankelijk van de blessures, begonnen vorig jaar goed maar toch vrij ver terug gezakt. Ben benieuwd of iedereen er dit jaar weer bij is. Ze zijn sterk, maar ik denk geen titelkandidaat. Denk dat Marsna in deze klasse ook wel weer mee gaat doen bovenin, net als vorig jaar.

    Denk dat de rest van de ploegen onderin tegen elkaar spelen, en in principe niet veel voor elkaar gaan onder doen, tenzij er verrassende wijzigingen hebben plaatsgevonden binnen de teams. We zullen zien!!!

  • toeschouwer

    Ik verwacht dat BFC, ESC en Marsna voor de titel gaan (Venlo weet ik niet hoe die er momenteel voorstaan maar verwacht dat die z.s.m. weer terug omhoog willen).

    Ik denk dat de Sprint gaat verrassen als nieuwkomer en samen met PSV 2 en RHV in de middenmoot gaat spelen.

    Onderaan zullen vijf teams een spannende strijd aangaan, margraten, nieuwkomer Mengoptimo, VHC, NOAV en Rapiditas.

    Succes!

  • heuvellander

    Ik verwacht Optimo als vaste degradant, Margraten zal zich uiteindelijk handhaven terwijl Marsna een stille kanshebber is (wie is daar overigens trainert)

    BFC is de Nussers kwijtgeraakt maar dit kan het team ook sterker maken zeker met een ervaren trainster aan het roer.

    ESC kan mee gaan doen tenzij daar de vijfde colonne gaat kraaien

    RHV gaat verrassen terwijl ik heb begrepen dat Venlo 2 de jeugd doorgeschoven wordt.

    Trouwens dit doen vele verenigingen die “ambitie”' tonen maar het nog niet aandurven om de breedtesport los te laten. De A speelt senioren de B speelt A enzovoort. Hoewel er ook clubs zijn die het leuk blijven vinden om met grote uitslagen te winnen…………..

    De toekomst zal het uitwijzen, komend weekend in Margraten eens kijken en luisteren

  • de kenner

    Mijn voorspelling voor het komende jaar.

    Inderdaad behoorllijk wat wijzigingen.

    Rapiditas (sterkste speelster weg naar Bocholt,)

    VHC sterskte speelster weg naar Bocholt, en ik hoorde ook nog mensen gestopt

    ESC versterking gekregen naar verluidt

    BFC sterke speelsters weg maar jwederom jeugd doorgeschoven.

    Venlo verjongd zegt men, kon het nog jonger dan ?

    PSV afwachten net als elk jaar, maar RO gestopt (ook in de wandelgangen gehoord)

    Marsna en BFC gaan samen voor het kampioenschap, ESC en RHV doen lang mee maar bezwijken uiteindelijk.

    Onderin wederom spannend met een hele kolone als degradatie kandidaten Rapiditas,NOAV, VHC, Margraten, PSV, de Sprint,Venlo, Optimo kan zomaar allemaal gebeuren, door belessures of wat dan ook.

    Volgens mij geen zwakke ploeg te vinden dit jaar.

    SUCCES in elk geval

  • toeschouwer

    Er zal een groot middenblok komen van teams die niet voor elkaar hoeven onder te doen en punten morsen

    Ik denk dan aan teams als, Margraten - Noav - Rapiditas - MenOptimo - De Sprint - VHC

    Handbal venlo zal met jong team terugkomen. Nog lastig te zeggen wat dit wordt dan.

    De betere teams zijn volgens mijn oordeel, BFC 1- ESC90 - Marsna. Al deze teams liggen op steenworp afstand van elkaar. Als ik het goed heb is het team van ESC behoorlijk versterkt en zijn de blessures verholpen. Vorig seizoen al een hele goede start met goed spel, jammer van blessures anders vast hoog geeindigd. BFC heeft nieuwe trainster, zal altijd wel helpen. Jonge ploeg ? Hoor wel geluiden dat speelsters weg zijn daar en dat sommige niet altijd trainen of weg moeten door studie. Marsna wel kleinere selectie maar leuke ploeg. Wie weet of hier wat is weggegaan of bijgekomen ?

    Voor mij dus BFC - ESC90 - Marsna, eventueel gevolgd door Handbal Venlo

    veel plezier allemaal

  • 1e speelronde

    Speelronde 1 - Weekend 4/5 Oktober

    BFC 1 - VHC 1

    Margraten 1 - Marsna 1

    NOAV - MengOptimo 1

    PSV 2 - ESC`90 1

    Handbal Venlo 2 - De Sprint 1

    Rapiditas 1 - RHV 1

    Wie durft de eerste voorspellingen aan ??

    Zijn er nog uitslagen te melden van oefenwedstrijden ??

  • de kenner

    Ik durf wel een voorspelling aan hoor.

    Ik ben net als iedereen heel benieuwd maar verwacht in de eerste speelronde al veel duidelijkheid.

    BFC - VHC 28-18 > dikke overwinning van een sterk greteig en jong BFC op een verzwakt VHC

    Margraten - Marsna > 20-22 Marsna wint op kwaliteit ondaks het thuisvoordeel van Margraten

    NOAV - MengOptimo > 19-18Deze is moeilijk omdat ik Optimo niet ken maar gok hier op een thuisoverwinning voor de de Gulpensen

    PSV 2 - ESC`90 > 20 - 24 overwinning voor het sterke ESC, hoewel PSV lang partij biedt.

    Handbal Venlo 2 - De Sprint > 27-22 hier ook 2 nieuwe ploegen, goede start voor Venlo,

    Rapiditas - RHV > 14-22 Het snelle RHV maakt het zich in de eertse wedstrijd makkelijk door het verzwakte Rapiditas vrij gemakkelijk te veslaan.

    Succes allemaal.

  • jetje

    bfc-vhc: makkelijke winst bfc

    Magraten-marsna: altijd spannend… Kleine winst marsn

    Noav-mengoptimo: rustig begin noav; winst

    Psv-esc: gelijkspel

    Venl-de sprint: ruime overwinning venl

    Raditas-rhv: winst rhv

    Succes en veel plezier allemaal!