Welke schoen voor een keepster?

  • kiepertjee

    Hoi allemaal,

    Ik zit met een probleempje… ik weet niet wat voor schoenen ik moet nemen.

    Ik ben keepster, had eerst asics maar dat werd hem niet voor mij.

    Hoop dat jullie iets weten.

  • ander keepster

    Dag kiepertje. De beste schoenen voor keepers zijn Asics, helaas heb jij er slechte ervaringen mee. Kijk bij het kopen of je de schoen goed kan buigen en of de hielen extra verstevigd zijn. Tevens moeten de schoenen goed zitten, niet te ruim niet te krap. Kijk eens bij de handbalshop op website dan kun je een beetje kijken naar schoenen van diverse merken, hopelijk zit daar een schoen bij die je in een winkel kan uitproberen. Veel succes.

  • Bananen Man

    Ik zie veel keepers op de ouderwetse blauwe adidas schoenen(die met de bruinige zool). Ikzelf heb nu salming schoenen, niet ontevreden over alleen slijten ze snel.

  • René1983

    Ik speel nu zelf weer op Adidas Stabil daar heb ik ook jaren op gespeeld,

    Dit is een mooi stevige schoen die je goed ondersteunt,

  • Goalie

    Ik draag mizuno Spike 12 Heerlijke schoenen!!

    Ben overgegaan van Adidas naar mizuno en het bevalt me meer dan prima!

    Niet de hoge mizuno Lightning Nemen. Die werden mij in de sportwinkel afgeraden vanwege de flexibiliteit en hoge hak. Die is meer voor snelle cirkel en hoekspeelsters.

    Wave stealth is ook een lekkere schoen net als de wave storm.

    Maar anders zijn de Adidas stabil ook een prima optie!

    .

  • tim lumenta

    Los van de positie waar je op speelt moet je voor jezelf een aantal dingen afvragen:

    - ben ik groot/klein van stuk

    - heb ik ondersteuning nodig(slechte knieen, steunzolen, wat zwaarder)

    - wat voor type speler ben ik, snel en licht op de voeten. Of wat langzamer en groter, of misschien wel een combinatie.

    Afhankelijk daarvan kijk je wat voor een schoenen je wilt.

    Het is inderdaad waar dat veel keepers de stadils van hummel of de sala's van adidas gebruiken. Een goed alternatief voor deze schoenen met bijna dezelfde opbouw zijn de munich of joma schoenen. Dit zijn zaalvoetbal schoenen die op dezelfde manier zijn gemaakt als de adidas en hummels.

    Je moet er echter rekening mee houden dat deze schoenen totaal 0,0 demping hebben. Dus voor de ondersteuning en voor je knieeen is het niet zo heel erg aan te raden.

    Ben je een snelle bewegelijke keepster dan zijn de mizuno wave lighning(oa gedragen door Larissa van Dorst) en de mizuno wave stealth 2 een goede optie, daarbij is de stealth een schoen die iets meer stevigheid geeft. Daarnaast zijn de asics gel beyond en de asics gel blast ook redelijk soepel. Een vergelijkbaar model met de blast zijn de adidas powerstabils. Die hebben bijna dezelfde opbouw en voelen nagenoeg hetzelfde aan aan de voet.

    Ben je wat zwaarder en heb je veel ondersteuning en stabiliteit nodig dan is de asics gel sensei een erg prettige schoen. Op het moment misschien wel een van de stevigste schoenen van het moment. Nadeel van dit model is dat het voor sommige wat kleinere speelsters wat lomp aan kan voelen doordat die te stug is.

    Gr Tim Lumenta

    P.S.

    Ik zal mijn shop er niet bij zetten omdat het een beetje laag is om hier volle bak reclame te gaan maken. Maar los van waar je ze koopt hoop ik dat dit een beetje geholpen heeft!

  • ander keepster

    Dag Tim,

    Zet vooral wel je website op deze site. Er zullen genoeg spelers/speelsters gebruik willen maken van je diensten. Aangezien ik uit jouw stukje een goede verkoper zie. Dus publiceer je site, je zult spelers en speelsters enorm helpen.

  • Vaag

    @kiepertje, Sorry hoor, maar als je goede schoenen nodig hebt (en die heb je echt nodig als handbalster of keepster) moet je echt naar een goede winkel waar ze je kunnen adviseren en waar je zij met die schoenen een film op een loopband kunnen maken om te zien hoe jouw loop is. Ga NOOIT zomaar bij één of andere shop nieuwe (lees andere) schoenen kopen waarvan je niet weet of deze schoenen wel bij jou voeten passen. Heb je eenmaal de perfecte schoenen gevonden, dan kan je een volgend paar wel op het Internet kopen, maar waarom zou je. Voor het verschil in geld hoef je het meestal niet te doen.

  • Tim Lumenta

    Excuses, iets late reactie, ik had niet gezien dat er hierop gereageerd werd.

    Op www.timlumenta.com probeer ik regelmatig product testen te zetten.

    Via deze site en de sites van Estavana Polman, Angela Malestein (met al onze teamspelers werken wij samen) kom je gemakkelijk op onze webshop.

    Binnenkort komt er een nieuw design voor mijn eigen site en voor de speelsters, dat leest wat makkelijker.

    We hebben ook een winkel in Arnhem, practisch alle schoenen die online staan hebben we ook daadwerkelijk op voorraad in de zaak.

    Groetjes Tim

    ander keepster Schreef:

    ——————————————————-

    > Dag Tim,

    >

    > Zet vooral wel je website op deze site. Er zullen

    > genoeg spelers/speelsters gebruik willen maken van

    > je diensten. Aangezien ik uit jouw stukje een

    > goede verkoper zie. Dus publiceer je site, je zult

    > spelers en speelsters enorm helpen.

  • Keeper

    Ikzelf heb altijd asics gehad vooral omdat ze een goede demping hebben mijn favoriet is de gel domain. Heb nu de sensei maar vind deze iets te stug.