Maaike Sneek en Jorien Kooij naar DOS

  • HandbalvolgerDrenthe

    Zoals wellicht bekend, maken Maaike Sneek en Jorien Kooij de overstap van VZV naar DOS. Nu staat er op de site van het Noordhollands Dagblad (www.nhd.nl) een nieuwsbericht over Maaike en haar overstap. Hierin staat dat ze een auto en een appartement krijgt, want - aldus het bericht - bij DOS is het tot in de puntjes geregeld. Toch heb ik mijn vraagtekens bij dit bericht, want ook staat er dat Maaike nog nooit in het dorpje Emmer-Compascuum is geweest. Dit is ze wel, namelijk in competitieverband. Ook heb ik haar tijdens de kampioenswedstrijd DOS - Borhave gezien in de zaal! Dus ik ben wel benieuwd in hoeverre dit nieuwsbericht klopt.

    Overigens niets ten nadele van de clubs dan wel speelsters, ik vind het mooi hoe DOS en VZV onderling met elkaar omgaan en daarom ook leuk om te zien dat DOS twee goede speelsters de kans geeft om in de eerste divisie te spelen!

  • Jan

    Ik denk dat er niet zo'n goede sfeer hangt tussen DOS en VZV. Vader Sneek is een winner en zal het niet fijn vinden als dochter naar een concurrent gaan terwijl VZV de ambitie heeft zo snel mogelijk naar de hoogste divisie te promoveren. Als je hun gastenboek leest geven ze keer op keer af op SEW.

  • John Volkers

    VZV geeft helemaal niet af op Westfriesland SEW. er was alleen een regeltje kritiek van mijn hand dat ze zich, ondanks een toezegging, terugtrokken uit een oefentoernooi bij VZV. en dat terwijl ik als VZV'er een sponsormiddag voor hun gad geleid (voor nul vergoeding).

    wij zien SEW graag komen in sporthal ‘t Zijveld, goed voor ons publiek en onze achterban om zo’n eredivisieploeg aan het werk te zien. en als het het tweede was geweest, ook goed. toch eerste divisie.

    geen geruchten verspreiden die niet kloppen @Jan.

    Vader Sneek is Kees Sneek, de coach van Junioren A1. fanatieke man, maar hij heeft echt wel vrede met het vertrek van zijn dochter naar Groningen/TerApel/Emmercompascuum, ofwel DOS. We hopen dat Maaike maar ook Jorien zich daar goed ontwikkelt. wij leveren veel talent aan het Nederlands handbal. in de voorlopige selectie Onder 19 zaten drie ex VZV-meisjes, in de definitieve groep twee.

    Monter voorwaarts, hier bij 't Veld Zijdewind Vooruit.

  • HandbalvolgerDrenthe

    Zoals ik al zei, niets ten nadele van de clubs dan wel de dames die ervoor kiezen om zich op een hoger niveau verder te ontwikkelen. Van een slechte sfeer tussen VZV en DOS lijkt mij ook totaal geen sprake, de beide clubs én selecties gingen altijd heel vriendschappelijk en leuk met elkaar om voor, tijdens en na wedstrijden in de afgelopen 2 seizoenen hoofdklasse A. Ik geloof er daarom niet in dat vader Kees Sneek niet blij is dat zijn dochter bij DOS de kans krijgt zich verder te ontwikkelen! Maaike heeft meer aanbiedingen gehad, waaronder ook van SEW. Had haar vader dat dan ook afgekeurd, ‘omdat het geen VZV is’?

    Vergeet niet dat Kees Sneek veel werk verzet voor een club waar hij en zijn dochters nog maar enkele jaren lid zijn. Familie Sneek (overigens ook altijd gesteund door de moeder in het gezin!) komt oorspronkelijk uit Heerhugowaard, alwaar Maaike en Femke een leuk aantal jaren de shirts van KSV hebben gedragen. KSV wordt door de familie ook nog altijd een warm hart toegedragen, dus waarom meteen de reactie dat vader Sneek het wel niet leuk zal vinden dat Maaike naar DOS gaat? Ik neem aan dat Kees trots is op z'n dochter dat ze deze stap kan maken!

  • bertus

    Ben het helemaal met @HandbalvolgerDrenthe en John Volkers eens. Het is mi om trots op te zijn je dochter het hoger op kan zoeken om zich verder te ontwikkelen. Verder denk ik dat VZV een goede naam heeft. Dus @Jan ik denk dat je verkeerd bent geinformeerd.