Rietbroek en Spaai

  • Robert de Niro

    bron: Telegraaf (via Handbalstartpunt)

    Deze afzeggingen zijn Rietbroek zo in het verkeerde keelgat geschoten dat hij openlijk twijfelt aan het nut van het continueren van zijn bondscoachschap. Onbedoeld wordt hij daarin gesteund door het handbalverbond dat bij monde van directeur Ben Spaai heeft laten weten dat er na de twee wedstrijden tegen Polen beraad wordt gevoerd over de opstelling van de twee belangrijkste spelers van Oranje. En ingegeven door het financieel zware weer waarin het NHV momenteel verkeert liet Spaai zich ook nog ontvallen dat er nog eens hard nagedacht moet worden ‘of het NHV wel op twee paarden moet wedden’ of dat het niet verstandiger zou zijn de (beperkte) middelen alleen aan te wenden voor de vrouwentak waar meer perspectief in zit. Kortom, de status van het Nederlands mannenteam, dat zich na zes jaar weer eens plaatste voor een kwalificatietweestrijd, staat in al zijn facetten ernstig onder druk.

    De bondscoach zet het nederlandse handbal op een zeer positieve manier in het nieuws (de vorige bij zijn afscheid ook al trouwens) en geeft het nhv weer voldoen munitie om te de mannen die na vele jaren weer een mooi succes hadden bereikt weer de kelder van het handbal in te trappen. Ongeacht wat er nou allemaal gebeurt, de bondscoach moet staan voor het mannenhandbal in nederland en het niet zo afkraken (natuurlijk vanwege zijn eigen persoonlijke aanzien en belangen - maar dat moet je maar kunnen verdragen, het gaat om het team niet om rietbroek). Het nhv ziet weer een mooie kans om geld te besparen op gebieden waar het juist meer naar toe moet om verder te komen. De bond mag wat mij betreft helemaal niet kiezen tussen mannen en vrouwen. En waar hebben we het nog over, volgens mij hebben die ook de kwalificatie wedstrijden verloren (dat het voor een ander toernooi is doet niet eens zo ter zake). de mannen en de vrouwen verdienen evenveel en zoveel mogelijk aandacht van het nhv en die moeten ook maar eens gaan inzien dat handbal in nederland niet om hen draait maar om de spelers en speelsters en hun stinkende best doen om het niveau in nederland omhoog te krijgen en van het nationale team.

    jammer van deze berichtgeving en stemmingmakerij. Volgend jaar weer met die hele groep (natuurlijk met van olphen en bult en al die anderen erbij) vol voor een volgende kwalificatie spelen en de dames ook weer!

    gr.

  • Reefteef

    Die Rietbroek moet eens ophouden te zeuren, als die jongens afzeggen geeft dat anderen juist de kans om zichzelf te bewijzen. Rietbroek die denkt dat hij het handbal heeft uitgevonden en dat t alleen kan op zijn manier, die man moet zich eens flexibel leren opstellen…

  • jopiedewit

    Over rietbroek wil ik niet veel zeggen ik kan begrijpen dat het moeilijk is als je zo ver ben, maar wat ik niet begrijp is die eikel van een spaai in het verleden werd er ook al iets doms afgesproken dat er geen spelers boven de 30 jaar in het nederlands team mochten spelen. Die spaai met zijn opmerking over de dames we zullen zeggen dat die het zo geweldig doen op alle oefenwedstrijden en toernooien zijn altijd dezelfde geblesseerd en als er een wedstrijd is kunnen ze ineens alles weer zo geweldig is hun mentaliteit. en de opmerking om te wedden op 1 paard dat wordt al gedaan sukkel het is altijd zo geweest dat de dames de voorkeur hadden boven de heren, maar spaai kan beter gaan wedden op een gezonde rekening voor het nhv, denk dat dat probleem groter is

  • Amsterdammertje

    Is dat die bondscoach die in de pers aangeeft dat hij niet kan beschikken over 10 van de beste Nederlandse spelers. Hij dus eigenlijk laat noteren:

    - dat hij niet kom beschikken over 6 basisspelers;

    - dat hij niet kon beschikken over 4 goeie invallens;

    - dat hij wel kon beschikken over 3e garnituur.

    Gelukkig kon ik dit keer ook niet !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    In dat die Spaai die schuld heeft aan de (bijna) bankroet van het NHV.

    Was hij de vorige keer er óók al niet bij ????????????????

  • Beste

    Ik kan geen chocola maken van je verhaal, jopie. Wil je eerst eens normale nederlandse zinnen maken? Krijg er hoofdpijn van…

    “Over rietbroek wil ik niet veel zeggen ik kan begrijpen dat het moeilijk is als je zo ver ben, maar wat ik niet begrijp is die eikel van een spaai in het verleden werd er ook al iets doms afgesproken dat er geen spelers boven de 30 jaar in het nederlands team mochten spelen.”

    Fantastische zin… wat bedoel je nou?

    Interpunctie is een toverwoord wat ik je niet wil onthouden.

  • GS

    Interpunctie is een toverwoord dat ik je niet wil onthouden (als we zo gaan doen)

    Lees de inhoud of ga schrijven!Beste schreef:

    >

    > Ik kan geen chocola maken van je verhaal, jopie. Wil je eerst

    > eens normale nederlandse zinnen maken? Krijg er hoofdpijn

    > van…

    >

    > "Over rietbroek wil ik niet veel zeggen ik kan begrijpen dat

    > het moeilijk is als je zo ver ben, maar wat ik niet begrijp

    > is die eikel van een spaai in het verleden werd er ook al

    > iets doms afgesproken dat er geen spelers boven de 30 jaar in

    > het nederlands team mochten spelen."

    >

    > Fantastische zin… wat bedoel je nou?

    >

    > Interpunctie is een toverwoord wat ik je niet wil onthouden.

  • jopiedewit

    Hoog gelleerde profesor (BESTE)

    In het verleden is er ook al eens afgesproken dat de spelers van het NED team die 30 jaar oud waren niet meer in aanmerking kwamen (was dat niet onder henk groener), omdat ook hier werd afgesroken dat de leeftijd van de grens van 30 jaar niet meer kunnen spelen in het Nederlands Team. Spaai wil nu gaan bekijken of de betreffende spelers ook uit dit team gekegeld kunnen worden omdat zij het clubbelang belangrijker vinden ( die betalen hun brood met beleg)

    En wat Rietbroek betreft over deze man kan ik geen mening geven wat ik wel vind ,dat hij gelijk heeft dat dat die vreselijk baalt als je zo ver bent met een team en er zeggen dan zoveel spelers af zou iedere trainer balen.

    Ik hoop dat het nu iets duidelijker is.

  • Amsterdammertje

    Ik Duitsland zit je in de regel op je 30e en ouder aan je top.

    Maar de heer Spaay zal het wel weten, hij is immers manager.