Heren 1e klasse Oost Ronde 9

  • Arnhemmer

    Afgelopen weekend zijn er toch wel verrassende dingen gebeurd. De oor wassing van de studenten van Ha-Stu 2 uit bij Heeten (34-20). Blauw Wit dat maar met 1 punt verschil verliest van Quintus (23-24). Wat is daar gebeurd? Duiven verliest thuis van Erica (watskebeurt Rene???) en at last, but not at least de heren van het tweede van UDI winnen met 26-21 (8-13 ruststand!) van de nummer 2 The Flyers. Deze verrassende uitslagen zorgen voor een spannende stand onderin de middenmoot. Eén wedstrijd winnen/verliezen kan betekenen dat je zomaar 2 a 3 plaatsen stijgt/daalt. Door het verlies van The Flyers hebben de heren van Cabezota een gat geslagen van maar liefst 4 punten met de nieuwe nummer 2 Erix. Blauw Wit is de nu drager van de rode lantaarn.

    Minerva HS1 - Blauw Wit HS1:

    Minerva heeft het zwaar, maar ondanks dat verwacht ik dat ze de punten in eigen huis houden. (8 verschil)

    AES Arnhem HS2 - Duiven HS1:

    AES 1 speelt tegelijkertijd een uitwedstrijd, waardoor ze zwakker voor de dag komen. De heren van Duiven hebben nog wat goed te maken voor het verlies tegen Erica. (7 verschil)

    Quintus HS1 - Plus Severijn/Heeten HS1:

    Heeten is niet opgewassen tegen de fysiek sterke dekking van Quintus. De punten blijven met gemak in Hengelo. (5 verschil)

    Ha-Stu HS2 - Udi '96 HS2:

    Verdedigend komt UDi’96 HS2 goed mee in de 1e klasse. Aanvallend moet het beter. Tegen The Flyers wisten de heren van UDI 26 keer het net te vinden. Wellicht dat UDI dit tegen de meest gepasseerde verdediging van de 1e klasse kan doortrekken? (2 verschil)

    Erica'76 HS1 - Erix HS1:

    Erix gaat deze wedstrijd van begin af aan domineren en neemt de punten mee naar Lichtenvoorde. (9 verschil)

    Flyers, the HS1 - Cabezota HS1:

    Er staat geen maat op Cabezota, ze winnen alles met gemak. Dit is erg knap van de promovendus. Het is sowieso frappant dat alle promovendi van de afgelopen seizoenen erg goed meedraaien in de 1e klasse. Kijk naar Cabezota, The Flyers, Quintus en Heeten.

  • ReneHVD

    Arnhemmer wat er gebeurt is afgelopen weekend dat ben ik nog aan het bedenken, maar alles waar vooraf door mij voor gewaarschuwt was gebeurde.

    Geen snelheid geen drive, niet gelijk weglopen bij de tegenstander, en dan is Erica een ploeg waar je het lastig tegen gaat krijgen en in dit geval te lastig. Waren hele dure punten, zeker als je kijkt naar de uitslagen van dit weekend.

    Voor deze week:

    Minerva - Blauw Wit:  Zou een makkie moeten zijn voor Minerva,

    AES HS2 - Duiven HS1: Ze hebben inderdaad wat goed te maken, dus hopelijk doen ze dat ook. ( als ze deze winnen dan ga ik aanvragen om volgend seizoen alles maar op zaterdag te spelen :).)

    Quintus HS1 - Plus Severijn/Heeten HS1: Moet geen problemen opleveren voor Quintus

    Ha-Stu HS2 - Udi '96 HS2: Deze vind ik lastiger, Ha-Stu thuis is toch lastige horde gebleken. Ik ga voor een thuis overwinning.

    Erica'76 HS1 - Erix HS1: Ondanks de verassende overwinning afgelopen weekend gaat Erica deze punten waarschijnlijk niet thuis houden.

    Flyers, the HS1 - Cabezota HS1: Ook in Wijchen zullen ze geen puntverlies lijden. Cabezota gaat gewoon door met winnen.

     

  • Arnhemmer

    Nou René, alles maar op zaterdagavond spelen dan maar :D 

  • ReneHVD

    Lijkt me een goed plan Arnhemmer, maar dat lukt pas vanaf volgend jaar.